Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) salută întâlnirea din 18 februarie, de la Bruxelles, dintre Comisarul european pentru Transporturi, Adina Vălean, vicepreședintele executiv al Comisiei Europene, Frans Timmermans și Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, alături de miniștrii de resort din Bulgaria, Estonia, Ungaria, Letonia, Lituania, Malta, Polonia și Cipru.
„Cei 9 miniștri ai transporturilor au înaintat o scrisoare comună în care au atras atenția asupra efectelor negative pe care prevederile viitorului pachet de mobilitate îl pot avea asupra acțiunilor prevăzute în Pactul Ecologic European, solicitând o analiză urgentă a situației, înainte ca pachetul să intre în vigoare. Totodată, a fost argumentat faptul că obligativitatea întoarcerii camioanelor în țara de reședință contravine atât obiectivelor Pactului Ecologic, cât și obiectivelor Acordului de la Paris, iar această impunere va limita funcționarea optimă a pieței unice, unul din pilonii de bază ai construcției UE”, precizează UNTRR.
Reprezentanții Uniunii reamintesc că, în 4 februarie, a avut loc la Bruxelles o întâlnire între comisarul european Adina Vălean și delegația UNTRR, formată din Constantin Isac, președinte UNTRR, Radu Dinescu, secretar general al UNTRR, George Șuteu, CEO Agexim Spedition, George Dragomir, director național de flotă Aquila și Roxana Ilie, responsabil reprezentare și informare UNTRR.
„În cadrul întâlnirii, UNTRR a transmis doamnei Vălean o scrisoare privind impactul Pachetului Mobilitate 1 asupra României – principalele probleme și potențialele soluții pentru realizarea unei piețe europene de transport rutier echitabile. UNTRR solicită Ministrului Transporturilor din România, în coordonare cu ceilalți miniștri ai transporturilor din țările afectate de Pachetul Mobilitate 1, să realizeze toate demersurile posibile pentru a stopa prevederile care impun întoarcerea obligatorie a camioanelor la fiecare 8 săptămâni, măsură care limitează libera circulație a serviciilor și a forței de muncă, și întoarcerea obligatorie a șoferilor la fiecare 3 sau 4 săptămâni, măsură care va reduce numărul șoferilor disponibili pentru derularea activității de transport rutier. Astfel, această măsură ar trebui însoțită și de măsuri compensatorii, precum creșterea angajării tinerilor ca șoferi profesioniști, prin stabilirea vârstei minime legale de 18 ani pentru exercitarea acestei profesii în România (ca în alte 17 state membre UE) sau alocarea unui buget pentru reconversie și formare profesională a șoferilor”, precizează UNTRR.