Parcările de pe Autostrada București-Ploiești intră în faza de proiectare, după ce CNAIR a emis Ordinul de începere, de la 1 martie, a lucrărilor pentru proiectarea și execuția parcărilor și spațiilor de servicii, la 5 ani de la darea ei în circulație a acestui tronson din viitoarea autostradă București – Brașov.
Contractul “Proiectare și execuție Parcări de Scurtă Durată și Spații de Servicii pe Autostrada București — Brașov, secțiunea București – Ploiești” a fost semnat cu Asocierea SC Good Prod SRL—SC Axia SRL – Transproiect 2001 SA.
Potrivit Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), obiectivul contractului îl reprezintă proiectarea, execuția și remedierea oricăror defecțiuni în perioada de garanție a parcărilor și spațiilor de servicii de pe tronsonul de autostradă București -Ploiești, în prezent fiind executate până la nivel de strat de formă din balast.
Parcările de scurtă durată (stânga și dreapta) vor fi amenajate la km 10+600, km 28+400, km 42+600, km 50+400. Pentru serviciile de Tip S1 (stânga și dreapta) se vor face lucrări pe km 57+000, iar pentru serviciile de tip S3 se vor face lucrări pe km 17+000 (dreapta) și km 20+100 (stânga).
Valoarea contractului se ridică la 35,07 milioane de lei, fără TVA, și are o durată de șase luni de la data de începere, din care două luni perioada de proiectare și patru luni perioada de execuție, se mai arată în comunicat.
Autostrada București – Ploiești a fost deschisă circulației în vara lui 2012, după 5 ani de tărăgănare a lucrărilor și 10 acte adiționale.
Era nefinalizată, astfel că timp de aproape un an s-a circulat cu limită de viteză 100 km/h. În plus, drumurile de acces nu sunt gata nici astăzi iar benzinăriile lipsesc.
De asemenea, nu a fost finalizați cei 3 km de conectare cu Bucureștiul, lucrările fiind începute abia anul trecut.