Pasajul Muncii, puţin “întârziat”

Primarul general Sorin Oprescu a constatat astăzi, la verificarea lucrărilor de la Pasajul Muncii, că execuţia acestora este “puţin întârziată faţă de graficul stabilit”, dar şi-a exprimat speranţa că până la sfârşitul anului va fi finalizată. Valoarea contractului este de 40.893.000 lei.

“Lucrarea face parte dintr-un program complex de reabilitare a intersectiilor care intretaie inelul principal. Urmeaza Pasajul Mihai Bravu – Splaiul Unirii. Dupa finalizarea acestora, ne ramane pasajul de la Piata Sudului, care speram sa fie realizat prin accesarea de fonduri europene si care subtraverseaza intersectia cu Soseaua Oltenitei. Daca reusim sa realizam si aceasta lucrare, putem spune ca este fluidizat tot inelul principal de circulatie al Capitalei”, a explicat Oprescu.

Lucrarile consta in consolidarea si hidroizolarea pasajului, refacerea liniei de tramvai, a carosabilului, a retelei de contact si a peroanelor de tramvai, in supralargireaa bretelelor (la 2, respectiv 3 benzi pe sens, in functie de segment), in refacerea trotuarelor, in reabilitarea interiorului pasajului, prin placare cu material estetice si fonoabsorbante, si in reabilitare a zonei din punct de vedere urbanistic.

Pana acum a fost finalizata ultima parte – adica infrumusetarea zonei adiacente pasajului, unde a fost amenajate spatii verzi, arcade si pergole.

Pasajul Muncii a fost construit in anul 1985 si face legatura intre Sos. Mihai Bravu, Calea Calarasilor, B-dul Decebal si B-dul Basarabia. El asigura, prin partea de vest, continuitatea traficului din centrul Capitalei, dinspre Piata Unirii prin Calea Calarasilor, Matei Basarab, B-dul Unirii, B-dul Decebal, spre estul Capitalei, prin B-dul Basarabiei, precum si iesirea spre localitatea Calarasi, pe DN3.

Pasajul Muncii acopera Soseaua Mihai Bravu pe o lungime de 124 m si este incadrat de 2 rampe de 200 m in partea de nord, spre Vatra Luminoasa, respectiv 169,28 m in partea de sud, inspre strada Baba Novac. Pasajul asigura un gabarit de libera trecere, confortabil, de 5 m. Rampa sudica, dinspre Baba Novac, are o lungime de 31 m iar cea nordica, dinspre Vatra Luminoasa, masoara 15 m.

Totodata, pasajul delimiteaza traficul pietonilor si calatorilor cu metroul de cel rutier, pe directia nord-sud, in lungul soselei Mihai Bravu, prin subtraversarea acestora pe sub Calea Calarasilor si B-dul Basarabia, pe directia est-vest, facilitand circulatia denivelata atat pentru circulatia auto, cat si pentru liniile de tramvai.

Magda SEVERIN

Imagine: Jean-Mihai PALSU

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.