Ministerul Afacerilor Interne (MAI) a decis în 16 august eliberarea pașapoartelor temporare în București și la sediul din Piața Amzei, nu numai în Pipera, iar din 21 august, activitatea serviciilor de pașapoarte din cele 6 sectoare ale Capitalei va fi preluată de noul sediu deschis la mall Plaza.
Coada de circa 440 de persoane ce s-a format din nou la sediul din Pipera a determinat conducerea Direcției Pașapoarte să ia o decizie urgentă, după ce a constatat că jumătate dintre ei solicitau astfel de documente temporare, cu valabilitate de un an, care se eliberează numai la acest sediu.
Astfel, o parte dintre oamenii care stăteau la rând la Serviciul Pașapoarte din Pipera au fost mutați cu microbuzele MAI la sediul din Piața Amzei, unde a fost adusă o imprimantă pentru eliberarea de pașapoarte simple.
La ghișeele din Piața Amzei se aflau numai 10 persoane la rând, iar reprezentanţii MAI au luat legătura cu conducerea Imprimerieri Naţionale și au stabilit instalarea imprimantei.
De asemenea, sistemul de eliberare a bonurilor de ordine a fost resetat, astfel încât cererile pentru pașapoartele temporare să poată fi operate la toate cele 14 ghișee din Pipera, nu doar la trei, cum se întâmpla până în prezent.
Celor care au ales totuși să-și depună actele la Pipera și nu au plecat la sediul din Piața Amzei, angajații MAI le-au oferit sticle cu apă.