Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR), APTE 2002, APULUM, îi cer public ministrului Finanțelor, Adrian Câciu, pe fondul respingerii de către Austria și Olanda a aderării României la spațiul Schengen, să modifice „de urgență” Codul Fiscal, prin „introducerea unei taxe fixe de 19% pentru polițele de asigurări vândute de companiile de asigurări din România, la fel cum acestea plătesc în Germania”.
Totodată, asociațiile patronale de transportatori amintite solicită „verificarea minuțioasă a dosarului prețurilor de transfer practicate de piața de asigurări din România”, pecum și înființarea „de urgență” a companiei de asigurări CEC Asigurări.
Precizările transmise ZIUA CARGO:
„Peștii mari din piața de asigurări din România au profitat și profită în continuare de o legislație dubios de favorabilă și de supravegherea unor instituții românești slabe, cu grave probleme de integritate, motiv pentru care România a devenit vaca de muls a multinaționalelor și, totodată, bătaia de joc a Austriei, fiind din respinsă pe nedrept din spatiul Schengen.
În aceste zile, românii au aflat că toate instituțiile și companiile statului (precum CNAIR) au conturile bancare la bănci austriece. Cei 8 milioane de șoferi din România și toți ceilalți ar mai trebui să știe că în România nu mai există companii de asigurări cu capital românesc. Posesorii de autoturisme din țara noastră au simțit pe propria piele explozia nejustificată a prețurilor RCA, din ultimul an, în timp ce firmele de asigurări din România și-au triplat profitul net, în semestrul I, al acestui an. Toate aceste profituri sunt ale multinaționalelor din asigurări, care își extrenalizează profitul prin dosarul prețurilor de transfer.
La începutul acestui an, Guvernul a aruncat o fumigenă: a spus că va crea o companie de asigurări cu capital românesc pentru zona RCA, prin CEC BANK. E deja finalul anului și Guvernul ne-a lăsat pe toți cu ochii-n soare (pe care o să ni-l și taxeze suplimentar, pentru că multinaționalele nu aduc bani la bugetul de stat, ci doar noi aducem).
Această companie, CEC BANK, ar putea juca un rol important în echilibrarea prețurilor RCA. «România reprezintă raiul și, totodată, bătaia de joc a companiilor austriece. Daca în zona de energie avem companii precum OMV/Petrom, în domeniul prelucrării lemnului întâlnim firme dragi președintelui României – Holzindustrie Schweighofer şi Kronospan -, în domeniul bancar întâlnim companii precum BCR și Raiffeisen, iar în piața de asigurări din România sunt companiile: Omniasig-Vienna Insurance Group, Asirom–Vienna Insurance Group, Uniqa Asigurari și GRAWE România Asigurare. Miliarde de euro se scurg anual din această țară ținută artificial în sărăcie!», a declarat Vasile Ștefănescu, președinte COTAR.
Amintim public domnului ministru al Finanțelor că în țările de unde provin multinaționalele din asigurări acestea achită o taxă fixă, în diferite procente, în funcție de clasa de asigurare, dar această taxă NU se poate deduce. De exemplu, fiecare poliță RCA din Germania include o taxă fixă de 19%
«Cel puțin să avem o legislație fiscală ca în Germania, unde măcar 19% din încasări să rămână în țara care nu merită sa intre în Schengen, dacă firmele de asigurări din România sunt protejate de stat. Sub așa-zisa supraveghere a „profesioniștilor integri” a sectorului de asigurări din cadrul Autorității de Supraveghere Financiară, condus de domnul Cristian Roșu, a dat faliment City Insurance, dinamitând toată piața. Consiliul Concurentei se face că nu vede înțelegerile companiilor de asigurări care au dublat sau triplat prețul RCA, în ultimele 12 luni, și care astăzi raportează triplări ale profiturilor», mai spune Vasile Ștefănescu.
COTAR adresează public ministrului Finanțelor, Adrian Câciu, 3 solicitări:
- Introducerea unei taxe fixe de 19% pentru polițele de asigurări vândute de companiile de asigurări din România, la fel cum acestea plătesc în Germania;
- Verificarea minuțioasă a dosarului prețurilor de transfer practicate de piața de asigurări din România;
- Înființarea de urgență a companiei de asigurări CEC Asigurări.
«Domnule ministru al Finanțelor, a venit vremea să pescuiți peștii mari! Gogoșeriile și băbuțele care vând pătrunjel și leuștean nu reprezintă o amenințare fiscală pentru România! Pe lângă banii care pleacă din țară către Austria, de la multinaționalele din asigurări, mai sunt și cei care pleacă spre Olanda și spre alte state. De exemplu, din transportul alternativ. Statul român a ajutat toate aceste state și multinaționale. Companiile pot să-și oprească „taxa pe șmecherie”, de 25% din incasări, iar diferența de 75% este trimisă la firmele colaboratoare ale UBER. Aceștia plătesc șoferii fără contracte de muncă, deci și fără a intra bani la bugetul statului din salariile lor. Așa s-a construit, prin legi speciale, pentru șmecheri, cea mai bănoasă afacere, de peste 1 miliard de euro, în ultimii ani. Cât timp șmecherii fac bani din umilirea românilor care trebuie să plătească din ce în ce mai multe taxe și impozite, pentru a acoperi pierderile cauzate de cei care nu le plătesc, țara care profită cel mai mult ne mai umilește o dată. La granițele României, camioanele stau cu zilele și vor sta în continuare, pentru că România nu a fost primită în Schengen»”, a conchis Vasile Ștefanescu.