Piaţa spaţiilor comerciale va creşte cu 180.000 mp în 2017 (studiu)

mega-mallPiaţa spaţiilor comerciale va creşte cu 180.000 mp anul acesta în România, relevă cel mai recent studiu local realizat de compania de consultanţă imobiliară Colliers International.

Cea mai mare parte a acestui stoc o reprezintă proiectele de tip strip mall, care vor fi livrate în oraşele secundare şi terţiare. Un astfel de exemplu fiind Prima Shops Oradea, inaugurat astăzi.

„În următorii cinci ani, ne aşteptăm ca numărul strip mallurilor livrate anual să depăşească numărul centrelor comerciale de tip mall. Spre exemplu, anul acesta vor fi livrate cel puţin şase strip mall-uri în oraşe precum Bistriţa Năsăud, Dorohoi, Mioveni, Oradea, Paşcani şi Târgovişte. Primul proiect de acest fel care îşi va deschide porţile, pe 6 aprilie, este Prima Shops Oradea, dezvoltat de Oasis Retail & Development Consulting”, a declarat Daniela Popescu, associate director în cadrul departamentului de retail al Colliers International.

Prima Shops Oradea va avea chiriaşi precum CCC, Takko, Pepco, Deichmann, Noriel, Flanco şi Intersport în prima fază, urmând ca în cea de-a doua fază să se alăture şi alţi chiriaşi. În total, cele două faze ale Prima Shops Oradea vor cumula o suprafaţă de 10.000 mp.

La nivel european, aşteptările indică o creştere a consumului privat de 2,2% pentru anul 2017, arată raportul global EMEA Retail Market Snapshot. „Anul trecut, puterea de cumpărare a crescut ca urmare a măririi salariilor şi a nivelului de ocupare a forţei de muncă, ceea ce a dus la sporirea vânzărilor în zona de retail faţă de 2015 în Uniunea Eropeană şi zona euro, cu 2,8%, respectiv 1,8%. Cele mai mari creşteri au fost înregistrate în Luxemburg (14%) şi România (13,3%), acestea fiind urmate de Lituania (6,7%), Polonia (6,4%) şi Marea Britanie (5,5%)”, arată autorii studiului.

„Creşterea consumului privat are un dublu efect şi pentru piaţa spaţiilor comerciale din România. Pe de o parte, vânzările înregistrate de majoritatea jucătorilor au crescut cu 20-30% în ultimul an, iar pe de altă parte funcţionează ca un catalizator pentru piaţă. Astfel, retailerii deja prezenţi vor să se extindă în continuare şi dezvoltă noi concepte pentru a deveni cât mai flexibili şi a acoperi atât oraşe şi centre comerciale mari, cât şi oraşe şi scheme comerciale de dimensiuni mai mici”, explică Daniela Popescu.

Potrivit Collers, în ultimii ani, impactul tehnologic a început să se resimtă din ce în ce mai mult şi în sectorul de retail. Conform raportului global EMEA Retail Market Snapshot, consumatorii se reorientează către plăţi şi cumpărături online prin intermediul dispozitivelor mobile.

Colliers International Group activează în domeniul consultanţei imobiliare, cu peste 15.000 specialişti care lucrează în 68 de ţări.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.