O dominare totală a pilotului Mercedes, Lewis Hamilton, care l-a adus în postura de a egala recordul pentru cele mai multe victorii în Grand Prix-ul Marii Britanii: a câștigat din pole după ce a pornit pe supersoft iar apoi a schimbat pe soft, fără a pierde prima poziție, informează Pirelli.
Aceeași strategie supersoft-soft a fost adoptată de majoritatea piloților. Excepție a făcut coechipierul său Valtteri Bottas care a avut o strategie diametral opusă, pornind pe soft, câștigând astfel poziții pe pistă în timp cer alții opreau, și schimbând apoi pe compoziția mai rapidă pentr a câștiga și mai multe poziții până la finalul cursei.
Aproape de încheierea grand prix-ului, Ferraro a avut două probleme cu pneurile stânga-față, la ambele monoposturi pilotate de Sebastian Vettel și Kimi Raikkonen. Acest lucru a cauzat o oprire târzie pentru Raikkonen, care a încheiat totuși pe podium, în timp ce Vettel a încheiat cursa la o viteză mai mică.
Cauzele acestui lucru sunt investigate în prezent împreună cu echipa. Silverstone este unul dintre cele mai solicitante circuite pentru pneuri din întreg sezon, datorită forțelor extreme de mari care le solicită, mașinile suportând accelerații laterale de 5g.
Oricum, pneul supersoft, care a debutat în Grand Prix-ul Marii Britanii, a rezistat bine în fața acestor solicitări. Spre exemplu, pilotul Red Bull, Daniel Ricciardo, a pornit de pe poziția 19 a grilei ca urmare a unei penalizări, dar a rulat un prim stint foarte lung pentru a încheia în final pe locul 5.
MARIO ISOLA – HEAD OF CAR RACING
„Marele Premiu al Marii Britanii a fost marcat de problemele celor doi piloți Ferrari, Sebastian Vettel și Kimi Raikkoenen experimentând din nefericire o problemă de pneuri spre finalul strâns al cursei; ceea ce este păcat, dar vom încerca să aflăm exact de ce s-a întâmplat acest lucru împreună cu echipa. Cursa s-a desfășurat sub un ritm incredibil anul acesta, cel mai rapid tur fiind cu aproape cinci secunde mai bun decât echivalentul din 2016.”
CEL MAI BUN TIMP PER COMPOZIȚIE:
MEDIUM | SOFT | SUPERSOFT |
Wehrlein
2m26.338s |
Hamilton
1m30.621s |
Verstappen
1m30.678s |
– | Raikkonen
1m31.517s |
Bottas
1m30.905s |
– | Vettel
1m31.872s |
Hamilton
1m32.190s |
CEL MAI LUNG STINT:
COMPOZIȚIE | PILOT | NUMĂR DE TURURI |
MEDIUM | Wehrlein | 1 |
SOFT | Magnussen | 37 |
SUPERSOFT | Ricciardo | 32 |
MOMENTUL ADEVĂRULUI:
Lewis Hamilton a câștigat cursa efectuând un singur pit-stop, așa cum ne-am așteptat: deși strategia a depins foarte mult de rata de degradare a pneurilor supersoft. Pornind pe supersoft, el a trecut pe soft în turul 25.
SUMARUL OPRIRILOR LA BOXE:
Nr. Pilot Start Pit 1 Pit 2 Pit 3
44 HAM SSu Sn (25)
77 BOT Su SSn (32)
7 RAI SSu Sn (24) SSu (49)
33 VER SSu Sn (19) SSn (49)
3 RIC SSn Sn (32)
27 HUL SSu Sn (24)
5 VET SSu Sn (18) SSu (50)
31 OCO SSu Sn (20)
11 PER SSu Sn (23)
19 MAS Sn SSn (25)
2 VAN SSu Sn (26)
20 MAG Sn SSn (37)
8 GRO SSu Sn (23) SSn (43)
9 ERI Sn SSn (28)
26 KVY SSn Sn (1) Su (9) DT SSn (27)
18 STR Sn SSn (22) SSn (42)
94 WEH Sn Mn (2) Sn (3) SSn (31)
14 ALO SSn Sn (20)
55 SAI SSn
30 PAL SSn
M= Medium; S= Soft; SS= Supersoft;n= noi; u= folosite; DT=Drive through (penalizare)