Pilotul Mercedes, Valtteri Bottas, a câștigat Grand Prix Austria, a doua sa cursă a sezonului, utilizând o strategie cu o singură oprire pe Red Bull Ring, pornind din pole pe ultrasoft și schimbând apoi pe supersoft, informează Pirelli.
Iată precizările, în comunicatul remis redacției:
O serie de strategii cu o singură oprire au fost încercate, toate cele trei compozițiile nominalizate (soft, supersoft și ultrasoft) fiind observate pe grila de start. În particular, pilotul Mercedes,Lewis Hamilton a pornit din P8, datorită unei penalizări și a schimbat de le supersoft pe ultrasoft pentru a câștiga patru locuri până la finalul cursei.
Atât Felipe Massa, pilotul Williams, cât și Jolyon Palmer de la Renault au adoptat o strategie alternativă pornind pe soft și trecând ulterior pe ultrasoft, pentru a câștiga câteva poziții față pripriile pozițiii de pe grila de start. Cu un tur de pistă scurt cu doar câteva viraje și fără să plouă, am observant cele mai mari viteze medii din sezon, până acum în Austria în acest weend. Acesta a fost unul din factorii care au condus la apariția fenomenului de blistering în anumite momente ale curie; oricum, aceasta nu a avut nicun impact asupra performanțelor, după cum s-a observant din timpii pe tur.
MARIO ISOLA – HEAD OF CAR RACING: „Cu unele dintre cele mai mari viteze medii și fără să plouă, am avut fenomenul de sfărâmițare, dar acesta nu a afectat perfomanțele – cele ammi rapide tururi de pistă fiind realizate la finalul cursei. Deși o oprire a reprezentat alegerea standard, au fost mai multe variații ale strategiei cu o singură oprire, câțiva piloți încercând ceva diferit pentru a câștiga poziții. Vorbind în ansamblu, opțiunile legate de strategie au fost destul de agresive, cu câteva stinturi lungi chiar și pe ultrasoft. Aceasta subliniază încrederea că echipele au căpătat încredere atât în viteză cât și îm fiabilitatea întregii game de pneuri.”
CEL MAI BUN TIMP PER COMPOZIȚIE:
SOFT SUPERSOFT ULTRASOFT
Hulkenberg
1m 09.043s Ricciardo
1m07.442s Hamilton
1m 07.411s
Massa
1m09.394s Raikkonen
1m07.486s Kvyat
1m08.061s
Kvyat
1m09.749s Vettel
1m07.496s Massa
1m08.419s
CEL MAI LUNG STINT:
COMPOZIȚIE PILOT NUMĂR DE TURURI
SOFT Hulkenberg 56
SUPERSOFT Vandoorne 39
ULTRASOFT Raikkonen 44
MOMENTUL ADEVĂRULUI:
Valtteri Bottas a câștigat utilizând o strategie cu o singurp oprire, trecând de pe ultrasoft pe supersoft în turul 42. Cea mai rapidă strategie teoretică a fost adoptată de Lewis Hamilton, care a pornit de pe supersoft și apoi a trecut pe supersoft.
SUMARUL OPRIRILOR LA BOXE:
Nr. Mașină Pilot Start Pit 1 Pit 2 Pit 3
77 BOT USu SSn (41)
5 VET USu SSn (34)
3 RIC USu SSn (33)
44 HAM SSu USn (31)
7 RAI USu SSn (44)
8 GRO USu SSn (36)
11 PER USu SSn (35)
31 OCO USu SSn (42)
19 MAS Sn USn (47)
18 STR SSn USn (35)
30 PAL Sn USn (34)
2 VAN USn SSn (31) SSu (44)DT
27 HUL SSn Sn (14)
94 WEH SSn USn (35)
9 ERI USn SSn (34)
26 KVY USn Sn (1) Su (9)DT USu (55)
55 SAI USu SSn (40)
20 MAG SSn
14 ALO USn
33 VER Usu
S= Soft SS= Supersoft US= Ultrasoft n= noi u= folosite DT=Drive through (penalizare)