Pe unul dintre cele mai solicitante circuite pentru pneuri pe care Formula 1 le-a vizitat anul acesta, pilotul Mercedes, Lewis Hamilton, a câștigat Marele Premiu al Belgiei în fața lui Sebastian Vettel, după un adevărat sprint în ultimele tururi.
Potrivit Pirelli, Hamilton a câștigat în fața lui Vettel utilizând strategii diferite, cu două opriri după o intervenție a safety-car-ului. Primii 10 clasați au apelat la o mare varietate de strategii, debutul pneurilor ultrasoft fiind un succes.
Cel mai bun tur de pistă a fost cu aproape 5 secunde mai rapid decât cel din 2016, mulțumită pneurilor Ultrasoft.
Iată și celelalte precizări ale Pirelli:
“Momentul cheie al cursei a fost în turul 30 odată cu apariția safety-car-ului ceea ce a oferit piloților oportunitatea unui pit-stop „liber”. Hamilton, aflat la conducere, a trecut pe soft pentru ultimul stint, în timp ce Vettel a trecut pe ultrasoft: theoretic cu peste o secundă mai rapid pe tur. Până la apariția safety-car-ului, ambii au avut o strategie identică ultrasoft-soft într-un duel foarte strâns, Vettel oprind prima dată cu două tururi mai târziu decât Hamilton”.
O strategie diferită a fost adoptată de pilotul Red Bull, Daniel Ricciardo, care a trecut de pe ultrasoft pe supersoft la prima sa oprire și apoi iar pe ultrasoft sub perioada de safety car pentru a încheia pe podium. Ambii piloți Force India au preferat supersoft pentru ultimul stint.
Vettel a realizat cel mai rapid tur al cursei – un incredibil 1m46.557s – pe pneuri ultrasoft: cu aproape cinci secunde mai rapid decât cel mai rapid tur din urmă cu un an, realizat pe pneuri medium.
După câteva incertiturdini meteo la începutul weekendului, cursa a început la 27 de grade temperatură ambientală și 34 de grade la nivelul pistei, rămânând uscat pe toată distanța de 44 de tururi a cursei.
MARIO ISOLA – HEAD OF CAR RACING: „Evident apariția mașinii de siguranță a schimbat strategia cursei eliminând din ecuație problema uzurii și degradării pentru ultimele tururi, piloții profitând de avantajul neutralizării pentru a schimba pneurile. Oricum, deciziile strategice s-au păstrat vizavi de ce compoziție trebuie aleasă. Iar aceasta a fost situația pe parcursul întregului weekend, piloții din față fiind foarte aproape ca performanțe. Înainte de safety-car se părea că liderii au optat pentru strategii cu o singură oprire pe unul dintre cele mai dure circuite din acest sezon, după ce au pornit pe ultrasoft care a avut un debut plin de succes la Spa.”
CEL MAI BUN TIMP PER COMPOZIȚIE:
SOFT | SUPERSOFT | ULTRASOFT |
Hamilton
1m 46.603s |
Perez
1m48.300s |
Vettel
1m 46.577s |
Bottas
1m 47.721s |
Ricciardo
1m 48.739s |
Ricciardo
1m 47.549 |
Vettel
1m 48.917s |
Grosjean
1m 49.087s |
Raikkonen
1m 47.730s |
CEL MAI LUNG STINT:
COMPOZIȚIE | PILOT | NUMĂR DE TURURI |
SOFT | Palmer | 22 |
SUPERSOFT | Vandoorne, Kvyat | 18 |
ULTRASOFT | Sainz | 19 |
MOMENTUL ADEVĂRULUI:
Lewis Hamilton a câștigat cursa utilizând două opriri, profitând de avantajul oferit de safety car în turul 30 la fel ca și toți ceilalți rivali ai săi.
Primul său pit stop de pe ultrasoft pe soft a venit în turul 12: apoi a preferat soft din nou pentru a doua oprire, reușind să se mențină în fața lui Sebastian Vettel aflat pe ultrasoft până la final după o luptă strânsă.
GRAND PRIX BELGIA – SUMARUL OPRIRILOR LA BOXE:
Mașina Pilot Start Pit 1 Pit 2 Pit 3
44 HAM USu Sn (12) Sn (30)
5 VET USu Sn (14) USn (30)
3 RIC USu SSn (14) USn (30)
7 RAI USu Sn (15) SG (17) USn (29)
77 BOT USu Sn (13) Sn (30)
27 HUL USu Sn (11) USu (29)
8 GRO USn Sn (10) SSn (29)
19 MAS SSn Sn (11) USn (29)
31 OCO USu SSn (10) SSn (27) USu (29)
55 SAI USn Sn (19) SSn (29)
18 STR SSn Su (9) USn (29)
26 KVY SSn USn (18) USn (30)
30 PAL USu Sn (8) USn (30)
2 VAN SSn USn (18) USn (30)
20 MAG USn Sn (9) SSn (30) USu (34)
9 ERI SSn Sn (8) Sn (23) USn (29)
11 PER USu SSn (12) SSn (25) USu (29)
14 ALO USn Sn (10)
33 VER USu
94 WEH Sn
S= Soft SS= Supersoft US= Ultrasoft n= nou u= folosit
SG=Stop and go