IRU a lansat un plan de urgență pentru guverne privind abordarea creșterii prețurilor la carburanți și impactul acestora asupra rețelelor de transport, a securității energetice și a acțiunilor de decarbonizare.
Precizările IRU:
IRU, organizația mondială a transportului rutier, a lansat un plan de urgență în 17 puncte pentru guverne pentru a aborda creșterea prețurilor la combustibil și impactul acestora asupra rețelelor de transport, a securității energetice și a planurilor de decarbonizare.
Prețurile la motorină au crescut cu 63%, la nivel global din ianuarie 2021, crescând după războiul din Ucraina și fără sfârșit în vederea volatilității. Creșterile prețurilor la combustibil au afectat marjele operatorilor cu 9% în două luni, dar marjele lor nete de profit sunt adesea puțin mai mari de 3%.
Creșterea prețurilor la combustibil generează inflația în economia globală, iar lanțurile de aprovizionare se confruntă cu blocaje. Riscul tot mai mare ca micii operatori să intre în faliment va distruge în continuare rețelele de mobilitate și logistică și va însemna că aceștia sunt mai puțin capabili să investească în vehicule noi pentru decarbonizare.
Radu Dinescu, președintele IRU, a declarat: „Operatorii de transport rutier se confruntă cu o criză de numerar, în special cei 90% care sunt firme mici și mijlocii. Volatilitatea prețurilor la motorină și condițiile comerciale inflexibile înseamnă că au puțin spațiu de manevră, iar falimentele sunt în creștere. Acest lucru va afecta capacitatea și eficiența rețelei de transport rutier, impactând lanțurile de aprovizionare, inflația și economia în general. Trebuie să acționăm acum.”
Măsuri de urgență
Planul de urgență al IRU include 17 acțiuni guvernamentale pentru a sprijini operatorii de transport rutier, în special în atenuarea volatilității prețurilor carburanților, și pentru a realinia foile de parcurs de decarbonizare la noile realități ale creșterii insecurității energetice.
Printre măsuri, IRU solicită un mecanism de ajustare a accizei la carburanți pentru operatorii de transport comercial, pentru a oferi certitudine pe termen scurt și pentru a evita colapsul parțial al rețelelor de transport rutier și inflația. În Germania, în această lună, de exemplu, o reducere temporară a accizei de 87% ar însemna ca un operator să scape de rentabilitate în loc să piardă bani.
Datorită diferențelor enorme de până la 96%, IRU solicită, de asemenea, ca toate modurile de transport comercial să plătească aceeași taxă pe combustibil pentru a menține pe curs planurile de decarbonizare, precum și pentru a accelera măsurile de eficiență prin transportul rutier colectiv și camioane ecologice.
Pe fondul unei insecurități energetice mai mari și a unui dezechilibru tot mai mare între cererea și oferta de combustibil, toți combustibilii alternativi și cei existenți trebuie să rămână, de asemenea, în utilizare operațională. Guvernele ar trebui să revizuiască cu atenție politicile de decarbonizare pentru a planifica o trecere mai treptată la combustibilii regenerabili, dincolo de vehiculele electrice cu baterii, și pentru a reduce distorsiunile pieței, cum ar fi taxarea utilizatorilor de drumuri și zonele cu emisii zero, care exclud opțiunile deja operaționale de combustibil cu emisii reduse de carbon, cum ar fi biomotorina și bio-motorina. GNL.
Umberto de Pretto, secretarul general al IRU, a declarat: „Planul de urgență al IRU orientează acțiunile guvernamentale în domenii cheie pentru a se asigura că transportul rutier continuă să susțină creșterea economică și sănătatea socială, să evite inflația excesivă și să mențină industria și transportul în general pe drumul cel bun. atingeți obiectivele noastre de decarbonizare.”
Rezoluția de urgență a fost adoptată de membrii IRU, cu contribuții din partea sectorului transportului rutier comercial din toate regiunile globale.