PMB a refuzat autorizarea protestului pe Prelungirea Ghencea

Primăria Capitalei a refuzat să autorizeze marșul de protest al Asociației Inițiativa Prelungirea Ghencea în 13 octombrie, invocând “perturbarea gravă a traficului rutier prin blocarea unui sens de deplasare”.

sursă foto: Inițiativa din Prelungirea Ghencea

Iată precizările PMB, transmise redacției în seara aceleiași zile:

“Referitor la protestul Asociatiei Initiativa Prelungirea Ghencea, care ar fi trebuit sa aiba loc, potrivit instiintarii pe care a inaintat-o Comisiei de Analiza si Avizare a Cererilor pentru Desfasurarea Adunarilor Publice din cadrul Primariei Municipiului Bucuresti, pentru data de 13 octombrie 2017, intre orele 16.00-20.00, pe traseul Ansamblul Primavara (Prelungirea Ghencea) – Cartierul Latin – Ansamblul Avangarde – intersectie Prelungirea Ghencea cu Sos de Centura – trecere in Domnesti – intoarcere la Cartierul latin (Prelungirea Ghencea) – Bragadiru, Biroul de Presa al PMB este imputernicit sa faca urmatoarele precizari:

In data de 27.09.2017, Comisia de Analiza si Avizare a Cererilor pentru Desfasurarea Adunarilor Publice din cadrul PMB a explicat reprezentantilor Asociatiei Initiativa Prelungirea Ghencea ca, avand in vedere prevederile art. 2 din Legea 60/1991, cererea acestora nu poate fi solutionata favorabil, in sensul ca desfasurarea activitatii la data si intervalul orar solicitat ar perturba grav desfasurarea traficului rutier prin blocarea unui sens de deplasare. Mai mult decat atat, reprezentantii Politiei Capitalei, Brigazii Rutiere si Jandarmeriei, care fac parte din Comisia de Analiza, au recomandat organizatorului ca desfasurarea evenimentului sa se realizeze intr-o zi de sambata, 14.10.2017, mentionand nivelul de trafic ridicat in zona, intr-o zi de vineri, ceea ce ar genera blocarea traficului si nemultumirea cetatenilor din zona. Potrivit procesului verbal al sedintei, “propunerea membrilor comisiei nu a fost acceptata de organizator, care a parasit sala de sedinta”.

Totodata, referitor la revenirea Asociatiei cu o alta instiintare, in data de 2.10.2017, pentru un mars pe acelasi traseu si in aceeasi data, (13.10.2017, intre orele 16.00-20.00, pe traseul Ansamblul Primavara  – traversare Soseaua de Centura – Domnesti – retur la Cartierul Latin cu deplasare “pe trotuarele existente si pe acostamentul lateral al strazii acolo unde acestea nu exista”, solicitantii au fost instiintati oficial ca: “va facem cunoscut ca astfel cum s-a consemnat in procesul verbal de sedinta incheiat in data de 02.10.2017, cererea dumneavoastra nu poate fi solutionata, intrucat si in aceste conditii, activitatea la data si intervalul orar solicitat ar perturba grav desfasurarea traficului rutier prin blocarea unui sens de deplasare, punand total in pericol siguranta participantilor, fapt pentru care se recomanda reconsiderarea datei de desfasurare a actiunii pentru o zi de weekend”.

Referitor la Proiectul “Penetratie Prelungirea Ghencea – Domnesti”, Primaria Municipiului Bucuresti a infiintat Compania de Dezvoltare Durabila, care are ca prioritate 0 realizarea studiului de fezabilitate al obiectivului de investitii, astfel incat sa se poata demara procedurile pentru inceperea lucrarilor. Facem precizarea ca, in 15 zile, se va semna contractul pentru studiul de fezabilitate.

Reamintim faptul ca anul acesta s-a reluat, practic de la zero, proiectul supralargirii arterei Prelungirea Ghencea. Pentru a se asigura locuitorilor din zona conditii minimale de tranzit, Administratia Strazilor a executat lucrari de reparatii carosabil, pe Prelungirea Ghencea, intersectia cu strada Brasov si limita administrativa. Totodata, Administratia Strazilor a executat si 8 alveole pentru fluidizarea traficului in zona statiilor RATB.

De asemenea, Administratia Strazilor a realizat lucrari de reparatii si amenajare trotuare cu caracter provizoriu de la intersectia cu Valea Oltului pana la str. Magnoliei.

Avand in vedere ca nu s-a putut executa canalizarea pluviala (aceasta fiind o lucrare ampla, de investitii, ce se va realiza odata cu supralargirea Prelungirii Ghencea) s-a urmarit ca realizarea trotuarelor sa se execute cat mai departe de carosabil, pentru a permite scurgerea apei pluviale, spatiul dintre partea carosabila si trotuare aflandu-se la o cota inferioara acestora. Latimea trotuarelor este in cea mai mare parte de 1,5 metri, cu exceptia zonelor unde latimea a fost redusa pentru a nu intra in proprietatea locatarilor, conform planurilor cadastrale.

Mai mult decat atat, in urma demersurilor Municipalitatii, acest proiect a fost inclus in Planul de Mobilitate Urbana Durabila Bucuresti-Ilfov 2016-2030″.

Ar fi fost al 9-lea protest pașnic

“Atat Primaria Capitalei, cat si Primaria Bragadiru au decis sa incalce dreptul la libera intrunire si dreptul la libera exprimare ale cetatenilor din Prelungirea Ghencea si imprejurimi, INTERZICAND desfasurarea protestului din 13 oct. in zona!!!!”, reclamă pe pagina de Facebook Inițiativa Prelungirea Ghencea.

Membrii asociației precizează că “acesta ar fi fost cel de-al noualea protest pasnic, civilizat si legal, organizat de locuitorii zonei in ultimii 4 ani, pentru a-si exprima nemultumirea fata de tergiversarea de mai multi ani a largirii strazii principale si a realizarii Pasajului de la Domnesti, in conditiile exploziei imobiliare autorizate de primarii in zona”.

sursă foto: Inițiativa din Prelungirea Ghencea

Apel disperat al locuitorilor din Prelungirea Ghencea

Iată apelul făcut de Inițiativa din Prelungirea Ghencea către autorități:

Scrisoare deschisă din partea cetățenilor din Prelungirea Ghencea (București), Bragadiru și Domnești către autorități
  • Către doamna Primar General al Capitalei României – Gabriela Firea
  • Către domnul Director General al Companiei Naționale de Administrarea Infrastructurii Rutiere – Ștefan Ioniță
  • Către domnul primar al sectorului 6 – Gabriel Mutu
  • Către domnul primar al orașului Bragadiru – Vasile Cimpoeru
  • Către domnul primar al comunei Domnești – Adrian Ghiță
Stimată doamnă Firea,
Stimate domnule Ioniță,
Stimați domni primari,
Vă scriem în numele miilor de oameni care locuiesc în zonă Prelungirii Ghencea dar și în numele celor care locuiesc în localitățile învecinate Bucureștiului și care sunt nevoiți să tranziteze această “artera” în fiecare zi.
Vă rugăm să vă alocați câteva minute din timpul dumneavoastră și să revedeți situația cu care ne confruntăm.
Încă din anul 2006 prin HCGMB nr. 25/01.02.2006, HCGMB nr. 268/02.11.2006 și HCGMB nr. 264/02.11.2006, a fost aprobat proiectul de lărgire a Prelungirii Ghencea și al Pasajului Domnești, proiectul fiind declarat unul de utilitate publică, iar un an mai târziu a fost încheiat contractul de proiectare și execuție, în mandatul fostului primar general Adriean Videanu. Mai mult, pentru acest contract s-au achitat către constructor 2.500.000 lei din bani publici, dar nu a fost turnată între timp nicio bucată de asfalt.
De atunci și până acum, am fost mințiți frumos de numeroși reprezentanți ai administrației publice locale și nu numai. Printre politicienii care ne-au promis de-a lungul anilor rezolvarea problemei din zonă îi putem enumera pe Sorin Oprescu, Dan Șova, Elena Udrea sau Victor Ponta iar în campania electorală din vara anului trecut dvs., doamnă Primar General Gabriela Firea și dvs., domnule Primar al sectorului 6 Gabriel Mutu, ați promis că veți colabora și că veți finanța cu prioritate aceste proiecte.
Ca oameni de bună-credință, am avut încredere în autorități și în interesul enunțat de a răspunde nevoilor cetățenilor și ne-am lăsat amăgiți. Toți cei care ne-am mutat în această zonă am venit aici pentru o viață mai bună, pentru a le oferi copiilor noștri tot ce e mai bun, așa cum face orice părinte. Și nu am fost puțini, suntem peste 20.000 de oameni iar numărul nostru crește, semn că încă nu ne-am pierdut speranța într-o dezvoltare urbanistică normală a orașului și a zonei înconjurătoare.
În așteptarea realizării acestui obiectiv, primarii au aprobat în zonă foarte multe proiecte imobiliare, unele de mii de locuințe noi, însă infrastructura nu a ținut pasul și s-a blocat în birocrația din instituțiile statului. Dealtfel, primăriile din zonă nu au alocat niciodată resurse financiare pentru realizarea de străzi și străpungeri alternative așa cum sunt ele prevăzute în Planurile de Urbanism Zonale ale sectorului 6, sectorului 5 și localității Bragadiru.
Acum, la 11 ani după demararea acestui proiect, tot mai mulți încep să își piardă răbdarea și nu fără motiv. Ca să înțelegeți mai bine situația în care am ajuns, vă rugăm să analizați cifrele de mai jos.
Timpul de parcurgere a arterei principale (singura alternativă din zonă), a crescut de la 10 minute, la peste o ora, ceea ce înseamnă o oră dus, o oră întors, 2 ore pe zi, 10 pe săptămână, 510 într-un an, 20,400 de ore pentru un angajat (40 de ani de muncă). Asta înseamnă 850 de zile pierdute în trafic – STRADA ASTA NE OMOARĂ CU 2 ANI MAI DEVREME!
Din păcate, în societatea de azi nu contează nimic altceva decât banii, așa că o să vă traducem asta și în bani. Salariu mediu brut în 2017 a fost de 3.291 de lei, ceea ce înseamnă că într-o oră, un angajat produce 20 de lei.
Să presupunem că în zonă sunt doar 10.000 de angajați (mai puțin de jumătate din populație), asta înseamnă că în fiecare zi cu acest trafic economia țării pierde 400.000 de lei, într-o luna 8.000.000 de lei, într-un an 96.000.000 de lei adică peste 21.000.000 de euro. Dar buzunarele noastre sărăcesc și mai mult pentru că aglomerația din trafic se traduce în consum de carburant, poluare, stres și multă mânie. Da, doamna Primar, da, domnule Director al CNAIR, mânie împotrivă celorlalți, dar cel mai mult împotrivă celor care ne administrează!
Gândiți-vă câte lucruri s-ar putea face anual cu acești bani dacă am acționa unii pentru alții și nu unii împotriva altora!
Dacă nici banii nu contează, poate viața e importantă. Din cauza aglomerației mulți nervi cedează și șoferii, în disperarea de a ajunge în timp la serviciu, fac manevre imprudente și se produc accidente. Acum un an, viața unei fetițe de 3 ani a luat sfârșit în această zonă nenorocită, la bariera Domnești, unde mergea pe bicicletă împreună cu bunicul ei. Sunteți mamă, doamna Primar, închideți pentru o clipă ochii și imaginați-va că era copilul dumneavoastră … pe noi, părinții din zonă, ne-a cutremurat … și din păcate nu a fost singurul accident din Prelungirea Ghencea – Domnești.
Statul român ne îndeamnă ‘’Pentru sănătatea emotională a copilului dumneavoastră, petreceți cât mai mult timp cu el’’. Și tot statul, prin incompetența instituțiilor sale, ne răpește în fiecare zi 2 ore din timpul pe care am putea să îl petrecem cu copiii noștri. Se spune că părinții fac orice pentru a-și apăra copiii, momentan încercam să le dăm un exemplu de comportament civic… cum spuneam, răbdarea este foarte aproape de sfârșit.
Până acum am participat la numeroase acțiuni de protest prin care am încercat să tragem un semnal de alarmă cu privire la situația noastră. Așa am înțeles noi să reacționăm, protestând pașnic de 8 ori până acum în ultimii 4 ani. Cu fiecare protest numărul nostru a crescut, ajungând până la 2,000 la ultima acțiune, toți pregătiți să sprijine proiectul de lărgire cu pasaj al străzii care ne omoară câte puțin în fiecare zi. Dacă resursele umane și financiare de care dispuneți nu sunt suficiente pentru a duce la capăt acest proiect, suntem mai mult decât fericiți să vă dăm o mână de ajutor.
Vineri 13 oct. la orele 16:00 ne întâlnim cu vecinii noștri din zonă pentru o plimbare de seară cu scopul de a identifică soluții pentru problema cu care ne confruntăm. Doamna Firea, suntem foarte dezamăgiți de faptul că ne-ați interzis organizarea marșului de protest în zonă și de aceea pur și simplu ne vom plimba împreună cu vecinii noștri!
Însă dacă în continuare nu vom primi răspuns din partea autorităților noi vom face toate demersurile posibile pentru a aduce această problemă și mai mult în atenția mass-media și a autorităților competente….dacă mai există în această țară.
Suntem profund dezamăgiți de lipsa de reacție de ani buni de zile a autorităților publice locale și mai mult de nepăsarea cu care se acordă în mod continuu autorizații de construcții în zonă cu toate că aglomerarea traficului este peste limitele imaginabile ale multora… Ne bucurăm de vecini dar credem că în curând vom inventa mersul cu mașini suprapuse pentru că fizic nu vedem cum mai pot încăpea pe stradă mai multe mașini de atât.
Și să nu credeți că suntem comozi, folosim și transportul în comun chiar dacă autobuzele sunt pline-ochi, chiar dacă oamenii captivi în ele riscă să întârzie în fiecare zi, indiferent de ora la care pleacă la drum. Autobuzele sunt si ele blocate in trafic zilnic și fiind o arteră de ieșire din București, nici sâmbăta sau duminica nu mai avem posibilitatea de a circula decent, indiferent cu ce alegem să ne deplasăm.
Iar trotuarele provizorii, realizate de Primăria capitalei în vara acestui an doar pe o bucată de stradă și nu pe toată lungimea ei, chiar dacă sunt utile pietonilor, nu rezolvă problema gravă și reală a congestiilor de trafic.
Revenim așadar cu această invitație insistentă la dialog, doamnă Primar General, domnule Director al CNAIR, domnilor Primari.
Vă așteptăm cu mare interes!
Cetățenii din Prelungirea Ghencea, Bragadiru și Domnești, reprezentați de Asociația Inițiativa Prelungirea Ghencea și de Grupul civic Inițiativa Domnești.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.