Poziția Consiliului privind Pachetul Mobilitate 1, anunțată în TRAN. Pașii următori

În cadrul reuniunii extraordinare a Comitetului de Transport și Tursim (TRAN) al Parlamentului European, din data de 21 aprilie, a fost anunțată poziția Consiliului privind Pachetul Mobilitate 1, urmând să înceapă a 2-a lectură a Parlamentului European, informează UNTRR.

Comitetul TRAN va dezbate recomandările raportorilor pentru a doua lectură a dosarelor Pachetului Mobilitate 1 în cadrul reuniunii sale din 28 aprilie 2020

Iată precizările UNTRR, în comunicatul transmis redacției:

„Reamintim că pe 7 aprilie 2020, Consiliul și-a adoptat poziția cu privire la cele 3 dosare ale Pachetului mobilitate 1 (detașarea șoferilor, timpii de conducere și perioadele de odihnă / tahografe și acces la piață) și la propunerea „Informații electronice de transport de marfă”. Aceste poziții ale Consiliului reflectă acordul informal la care s-a ajuns cu privire la aceste dosare în decembrie 2019.

Primirea poziției Consiliului privind Pachetul Mobilitate 1 a fost anunțată oficial în plenul Parlamentului European din 17 aprilie 2020 și a fost trimisă Comitetului TRAN pentru a doua lectură.

Următorii pași:

– după anunțarea oficială a poziției Consiliului privind Pachetul Mobilitate 1, Parlamentul European începe cea de a doua lectură a Pachetului Mobilitate, procedură care durează 3 luni:

  • prezentarea proiectului de recomandări pentru a 2-a lectură va avea loc pe 28/04/2020:
    Raportorul (în mod normal, același deputat care a întocmit raportul pentru prima lectură) elaborează un proiect de recomandare care trebuie prezentat de comisia competentă (comisia competentă de la prima lectură) în plen, prin care se propune aprobarea, modificarea sau respingerea poziției Consiliului în primă lectură.
  • termenul limită pentru depunerea de amendamente este 12/05/2020:

Proiectul de recomandare include amendamentele propuse de raportor.

Doar membrii titulari sau supleanți ai comisiei TRAN pot depune propuneri de respingere și amendamente suplimentare. Cu toate acestea, în a doua lectură există anumite restricții suplimentare privind admisibilitatea amendamentelor, iar Președintele TRAN și Președintele Parlamentului decid cu privire la admisibilitatea amendamentelor din comisie și, respectiv, din plen. Decizia lor este definitivă. În cazul în care după prima lectură au loc noi alegeri, iar Parlamentul nu a solicitat Comisiei să transmită din nou propunerea sa Parlamentului, aceștia pot hotărî derogarea de la restricțiile privind admisibilitatea.

– Vot in TRAN privind pachetul mobilitate: iunie tbc

Comisia TRAN va decide, cu majoritate simplă (adică majoritatea voturilor exprimate). După votul în comisia TRAN, recomandarea este supusă la vot în plen.

– sesiune plenară : iulie 2020 tbc

Recomandarea pentru a doua lectură adoptată de comisia TRAN și, în cazul unui acord în a doua lectură, textul acordului provizoriu sunt supuse la vot în plen. Pot fi depuse amendamente suplimentare și în ședința plenară, însă doar de comisia competentă(TRAN), de un grup politic sau de cel puțin un număr de deputați care reprezintă pragul redus (și anume cel puțin 38 de deputați).

În cazul în care nu sunt prezentate sau adoptate cu majoritate calificată amendamente sau propuneri de respingere, Președintele anunță că Pachetul Mobilitate 1 a fost în fine adoptat.

  • În aceste cazuri nu se recurge la un vot formal.
  • În cazul în care poziția Consiliului este respinsă de plenul PE, procedura poate fi relansată doar printr-o nouă propunere a Comisiei”.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.