Primăria Municipiului București va începe în luna aprilie, prin Administrația Străzilor, construirea unor trotuare provizorii pe Șoseaua Prelungirea Ghencea, după mai bine de 10 ani de promisiuni.
Primarul general Gabriela Firea a precizat că a fost găsită această soluție provizorie, pentru siguranța pietonilor, până la executarea lucrărilor de supralărgire a șoselei.
În prezent se plombează gropile din carosabil și se marchează trecerile de pietoni.
Astăzi a avut loc la sediul Municipalității o sedință de lucru convocată de primarul general Gabriela Firea, la care au participat toți factorii decizionali responsabili cu identificarea unor soluții pentru decongestionarea traficului în zona Prelungirea Ghencea.
“În cadrul întâlnirii, la care au fost prezenți și membri ai asociației “Inițiativa Prelungirea Ghencea”, reprezentanții actualei administrații au dat asigurări că vor face toate demersurile pentru deblocarea conflictului de trafic din zonă, situație care trenează de peste zece ani. Directoarea Administrației Străzilor, Mirela Ioniță, a anunțat că se fac deja demersuri pentru a îmbunătăți calitatea vieții locuitorilor din zonă”, precizează un comunicat al Primăriei Capitalei.
Astfel, în data de 22 martie a început marcarea trecerilor de pietoni și au fost demarate lucrări de reparații pe porțiunile unde au apărut gropi.
Trotuare provizorii
De la 1 aprilie vor fi construite trotuare cu o garanție de patru ani, pe o lungime de 3 km, până la limita administrativă cu județul Ilfov. Trotuarele vor avea o lățime de 1,5 metri, astfel încât să permită și circulația bicicletelor. Construirea acestora va dura aproximativ o lună și jumătate.
La ședința de lucru au participat consilieri personali ai primarului general, consilieri generali, precum și reprezentanti ai Direcției Transporturi și ai Direcției Politici Publice, alături de reprezentanți ai Administrației Străzilor, ai Regiei Autonome de Transport București (RATB), ai Ministerului Transporturilor, ai Brigăzii de Poliție Rutieră, ai Primăriei Sectorului 6 și ai Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).
5 milioane de lei pentru un nou SF
Primăria Capitalei precizează că în proiectul de buget pentru anul 2017 a alocat suma de 5.000.000 de lei pentru întocmirea unui nou studiu de fezabilitate (SF) pentru penetrația Prelungirea Ghencea – Domnești, plus a unui Plan Urbanistic Zonal (PUZ) “care să corespundă situației actuale din teren, având în vedere că zona s-a dezvoltat foarte mult în ultimii ani”.
Obiectivul de investiții “Modernizarea unor artere de penetraţie, străpungeri, supralărgiri şi pasaje rutiere şi pietonale – Penetraţie Prelungirea Ghencea-Domneşti” va fi inclus în Planul de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD) București-Ilfov 2016-2030.
20 de milioane de lei pentru 201 exproprieri
În bugetul din anul 2015, Consiliul General al Municipiului București (CGMB) a alocat pentru proiectul Prelungirea Ghencea-Domneşti suma de 70 de milioane de lei, iar în 30 iunie același an a aprobat hotărârea privind declanşarea procedurilor de expropriere pentru imobilele proprietate privată situate pe amplasamentul acestei lucrări de utilitate publică.
“Lucrarea de lărgire a Prelungirii Ghencea presupune exproprierea a 201 proprietăţi, ce însumează o suprafaţă de 13.255 de metri pătraţi de teren şi 3.810 metri pătraţi de construcţii. Sumele necesare plăţii despăgubirilor pentru realizarea exproprierii totalizează 19.918.436 de lei”, se arată în Hotărârea CGMB.
În paralel cu proiectul Municipalității Bucureștilor, CNAIR va realiza un pasaj suprateran peste Centura Capitalei și calea ferată care include o lucrare de artă cu un giratoriu suspendat ce ar trebui să fluidizeze circulația rutieră în zona intersecției dintre ieșirea din București spre localitatea Domnești, dinspre Prelungirea Ghencea, și Centura Capitalei, unde, în prezent, se creează frecvent ambuteiaje.
Doi ani de contestații, același câștigător
Amintim că licitația pentru construirea Pasajului suprateran Domnești, pe DJ 602 – Centura București a fost lansată în 18 martie 2015 iar desemnarea câștigătorului a avut loc la sfârșitul lui octombrie în același an, însă contestațiile s-au ținut lanț.
CNADNR a desemnat în această lună, după a doua reevaluare a ofertelor cerută de instanța de judecată, același câștigător: Asocierea S.C. STRACO GRUP S.R.L. – S.C. COMNORD S.A. – S.C. SPECIALIST CONSULTING S.R.L.
91,5 milioane de lei costă pasajul
“Valoarea ofertei este de 91.552.381,90 lei, fără TVA, care include şi procentul de diverse şi neprevăzute de 10%, reprezentând valoarea de 8.123.476,10 lei”, precizează CNAIR.
Construirea pasajului are termen de realizare 2 ani iar perioada de proiectare, 3 luni.
Protestele locuitorilor din zonă
Locuitorii din Prelungirea Ghencea au ieşit de mai multe ori în stradă pentru a atrage atenţia autorităţilor că nu au trotuare iar când plouă sunt nevoiţi să înoate prin noroaie, în caz că nu riscă să meargă printre maşini, pe carosabil. Peste 20.000 de oameni locuiesc în zonă.
În 22 august 2013 i-a vizitat și premierul de atunci Victor Ponta, care le-a promis că îi ajută. Cum nu s-a întâmplat nimic, anul următor la sfârşitul lui august oamenii au ieşit din nou în stradă.