Primul tren Alstom Coradia, din cele 37 contractate, intră în circulație

Primul tren Alstom Coradia Stream, livrat pe 4 decembrie 2023 și aflat în teste, din lotul de 37 de rame electrice contractate de ARF, va intra în operare începând cu jumătatea lunii noiembrie, pe ruta Bucureşti Nord-Braşov.

Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) a publicat în transparenţă decizională proiectul de decizie a preşedintelui ARF pentru aprobarea încheierii actului adiţional 1 la contractul de servicii publice atribuit CFR Călători, în vederea intrării în operare, începând cu 15 noiembrie 2024, a trenurilor electrice RE-IR1 Alstom Coradia pe ruta de circulaţie Bucureşti Nord-Ploieşti Vest-staţiunile de pe Valea Prahovei-Braşov, se arată într-un document publicat pe site-ul ARF.

Potrivit instituției, „în temeiul art. 7 alin (13) din legea 52/2003 republicată cu modificările şi completările ulterioare, luând în considerare implementarea prevederilor proiectelor cu fonduri europene nerambursabile, corelate cu riscul decomiterii unor fonduri în absenţa implementării cu celeritate a prevederilor CSP atribuite competitiv, proiectul va fi adoptat de ARF în regim de urgenţă”.

Ulterior, în prima parte a anului 2025, pe măsură ce restul de 11 trenuri vor intra în parcul ARF şi predate spre operare CFR Călători în acest contract de servicii publice, trenurile electrice RE-IR1 Alstom Coradia vor circula pe toate rutele din contract: Bucureşti-Constanţa; Bucureşti-Craiova;  Bucureşti-Ploieşti-Braşov-Sighişoara-Alba Iulia-Deva-Arad-Timişoara; Bucureşti-Craiova-Drobeta Turnu Severin-Timişoara-Arad;  Bucureşti-Craiova-Târgu Jiu-Deva.

Celelalte 25 de trenuri electrice RE-IR1 Alstom Coradia vor intra în circulaţie, în 2025, în cadrul contractelor de servicii publice aflate în prezent în procedura de licitare, deservind restul de magistrale feroviare electrificate: Bucureşti-Ploieşti-Buzău-Focşani-Bacău-Iaşi; Bucureşti-Ploieşti-Buzău-Focşani-Bacău-Suceava; Bucureşti-Ploieşti-Buzău-Brăila-Galaţi;  Iaşi-Suceava-Dej-Cluj Napoca; Bucureşti-Ploieşti-Braşov-Sighişoara-Cluj Napoca; Braşov-Sfântu Gheorghe-Miercurea Ciuc-Bistriţa-Cluj Napoca; Bucureşti-Ploieşti-Braşov; Cluj Napoca-Alba Iulia-Deva-Arad-Timişoara.

Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) a contractat de la furnizorul Alstom Ferroviaria SpA 37 rame electrice interregionale de lung parcurs, printr-un contract de achiziţie încheiat în luna martie 2022.

Primul tren electric Alstom Coradia Stream din acest lot a ajuns în România pe 4 decembrie 2023, de atunci aflându-se în teste, în timp ce calendarul de livrare a celorlalte 36 de rame electrice RE-IR s-a decalat. Valoarea totală a contractului pentru achiziţia celor 37 unităţi electrice multiple şi serviciile de mentenanţă aferente acestora pentru o perioadă de 15 ani se ridică la 2,42 miliarde de lei, fără TVA. Trenurile pentru ARF au fost produse în Polonia. 

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.