Primul tren electric achiziționat de ARF a ajuns tractat la București

Primul tren electric inter-regional, din setul celor 37 contractate de Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) și produse de Alstom Ferroviaria SpA la fabrica din Katowice din Polonia, a fost dus la București, tractat feroviar, și intrăla testare.

În prima etapă, după testele statice, trenul a trecut la o serie de teste dinamice pe Inelul de la Făurei al AFER și pe rețeaua feroviară publică, pentru că trebuie să parcurgă 10.000 de kilometri. „În următoarea perioadă, rama electrică RE-IR 102 va începe efectuarea testelor (statice și dinamice) și derularea formalităților legate de autorizarea extinsă, deoarece acest model de tren nu a mai circulat la noi în țară”, precizează ARF.

După finalizarea tuturor acestor etape și atingerea momentului în care ARF poate prelua trenul, inclusiv pentru circulația cu călători în siguranță, trenul va fi pus în circulație de către CFR Călători, câștigătorul licităției pentru primul contract de servicii publice de transport feroviar de călători atribuit competitiv. Primele trenuri vor circula pe rutele București-Brașov și București-Constanța.

Este primul tren nou cumpărat de România, în ultimii 20 de ani, şi la 40 de ani de la achiziţia ultimului tren electric. În cursul anului 2024, pe măsură ce restul trenurilor Alstom vor fi livrate (după finalizarea producției și a tuturor procedurilor legale europene și naționale), se vor introduce noi servicii de transport, pe rutele magistrale electrificate ale României.

Cele 37 de rame electrice inter-regionale (RE-IR1) vor conecta Capitala cu principalele centre urbane ale ţării și vor facilita conexiunile, contribuind la asigurarea mobilităţii. Contractul de achiziţie, ce include și serviciile de mentenanţă pe o perioadă de 15 ani, depășește 2,4 miliarde de lei, fără TVA, beneficiind de cofinanţare europeană nerambursabilă.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.