Proiectarea drumului de mare viteză București-Târgoviște: 7 oferte

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii rutiere (CNAIR) a primit 7 oferte la licitația pentru proiectarea drumului de mare viteză București-Târgoviște.
 
foto: Jean-Mihai Pîlșu
Este vorba despre elaborarea Studiului de prefezabilitate și a Studiului de fezabilitate a viitoarei șosele.
 

Valoarea estimată a contractului este de peste 12,8 milioane de lei, fără TVA.

Perioda de elaborare pentru Studiul de Prefezabilitate este de 2 luni, iar pentru Studiul de Fezabilitate, de 18 luni.

Au depus oferte:

 

1. Asocierea SC IRIMAT CONS – SC STUDIO CORONA CIVIL ENGINEERING

2. Asocierea SC ROMAIR CONSULTING – INSTITUT IGH d.d. – SC EXPERT PROIECT 2002 

3. Asocierea SC EXPLAN – MEINHARDT INFRASTRUCTURE AND ENVIRONMENT LIMITED

4. Asocierea SC SEARCH CORPORATION – SC LIKE CONSULTING – MEGA MUHENDISLIK MUSAVIRLIK A.S. (MEGA ENGINEERING CONSULTING INC)

5. SC TPF INGINERIE

6. Asocierea SC VIAPONTE ROM – METROUL – SC CAPITAL VISION

7. YUKSEL PROJE A.S.

Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a transmis un mesaj pe Facebook:
 
„Interes mare din partea firmelor de profil din România și străinătate pentru elaborarea studiilor de traseu și soluțiilor tehnice (SPF+SF) ale noului drum București-Târgoviște.
 
Am spus din primele zile ale mandatului că soluția pentru această legătură este un drum nou de mare viteză (120-130km/h) cu 2 benzi pe sens și separare pe mijloc, noduri și intersecții denivelate, în afara localitaților. NU dublarea drumului existent DN71 care trece pe 53% din lungime prin localități.
 
Decizia privind profilul final (autostradă sau drum expres) va fi luată în prima etapă a contractului.
 
Va rezulta un studiu de fezabilitate cu grad mare de detaliu – un proiect tehnic preliminar (“preliminary design”) al viitorului drum, cu investigații geotehnice și modelare a terenului, astfel încât ulterior să poată fi licitat corect pe modelul design&build.
 
Legătura cu Bucureștiul va fi făcută, cel mai probabil, cu un nod din viitoarea autostradă de centură A0 Nord.
 
Și această licitație beneficiază de reforma caietului de sarcini cu condiții contractuale mult mai clare și echilibrate. Astfel vom evita problemele de pe contractele din trecut.
 
Între timp, pe DN71 am promis lucrări și ameliorări ale siguranței rutiere. Până la finalizarea drumului expres, pe aici trebuie să se circule mai bine decât în trecut.
 
Așadar au fost executate:
 
– Reparații suprafețe extinse pe 35.000 de metri pătrați
– Reparații gropi pe 2.000 de metri pătrați
– Instalări de panouri de orientare de dimensiuni mari
–  Instalări de indicatoare rutiere de orientare
 
Urmează:
 
– amenajarea tuturor intersecțiilor, trecerilor de pietoni și punctelor negre de pe traseu cu semnalizare orizontală și verticală, marcaj antiderapant, gard pietonal, marcaje rezonatoare, stâlpișori lamelari și alte indicatoare rutiere.
 
În luna iunie se vor finaliza aceste lucrări.
 
În fine, pe Lotul 2 al DN71 de la Târgoviște la Sinaia va fi reluată licitația pentru modernizare. Cea precedentă fusese anulată pentru că nu se prezentase nimeni.
 
Documentația a fost refăcută pe baze mai solide, cu prețuri actualizate și termene mai realiste.
 
PS Traseul din imaginea atașată pentru drumul de mare viteză este doar ilustrativ. Varianta finală va reieși din contractul pentru care s-au depus ofertele astăzi”.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.