Raben Group, în 2021: Extindere și durabilitate, în ciuda pandemie

Achiziții, sustenabilitate și rezumatul a 90 de ani de operațiuni – aceste subiecte au dominat afacerile Raben Group, anul trecut. Adăugăm la acestea investiții, inovații și premii, pentru a avea o imagine completă a realizărilor uneia dintre cele mai importante companii de logistică din Europa, care nu doar că a rezistat pandemiei, ci a și găsit oportunități de creștere în continuare.

Iată rezultatele financiare, transmise ZIUA CARGO:

2021 a fost încă un an de luptă cu pandemia. Deși șocul inițial trecuse și lumea se obișnuia încet cu noua normalitate în toate domeniile vieții, pandemia de COVID-19 a continuat să dicteze condiții în economie și în afara ei.

Redresarea economică inegală din Europa, cauzată de diferite grade de restricții și diferite mecanisme guvernamentale de sprijin pentru întreprinderi; întreruperi în lanțul de aprovizionare din China care au ca rezultat lipsa anumitor componente, timpi de nefuncționare și chiar închideri de fabrici pe termen scurt; creșterea livrărilor B2C crescând traficul pe drumurile europene – toate aceste dificultăți au afectat sectorul transporturilor, care a fost impactat suplimentar de lipsa forței de muncă și de o scădere a disponibilității resurselor, precum și de inflația rampantă și de creșterea costurilor infrastructurii logistice.

„Pandemia de anul trecut nu a mai fost o surpriză și din cauza multor evoluții adverse din economie, nu o putem considera un an ușor. Cu toate acestea, nu am încetinit și am făcut tot posibilul să „livrăm” rezultate clienților noștri și să le oferim motive să fie fericiți. Prioritățile noastre nu s-au schimbat: continuăm să punem pe primul loc siguranța și sănătatea angajaților și a colaboratorilor noștri, încercând în același timp să asigurăm continuitatea afacerilor clienților noștri, oferindu-le cel mai înalt nivel de servicii. Acest lucru se datorează în mare parte echipei noastre profesioniste și dedicate, care merită pe deplin să fie numită „Oameni cu Drive”.

Sunt foarte mândru că pot lucra cu astfel de oameni” – subliniază Ewald Raben, CEO al Raben Group.

Grupul Raben a încheiat anul cu un rezultat satisfăcător, realizând venituri de peste 1,5 miliarde de euro. Furnizorul de logistică a servit în mod constant industrii precum cea alimentară (29%), tehnologie de consum (21%), automotive (18%), comerț (12%), chimică (11%), FMCG non-alimentare (7%) și altele. . În ceea ce privește tipul de
servicii prestate, acestea au fost în principal transport rutier (65%), logistică contractuală (12%), FTL & Intermodal (9%), Fresh Logistics (6%), 4PL (3%), maritim și aerian (3%) și altele.

„Veniturile pentru 2021 sunt satisfăcătoare și ne putem felicita deoarece este rezultatul flexibilității noastre, al portofoliului nostru divers de clienți și al cooperării cu aceștia, precum și al progresului tehnologic” – comentează Ewald Raben.

„Privind în urmă, am observant, că anul trecut nu a fost un moment pentru a merge cu fluxul; dimpotrivă, a fost o perioadă plină de schimbări pozitive. Noi companii s-au alăturat Raben, am intrat pe a paisprezecea piață (Grecia), am făcut numeroase investiții și am avut multe inițiative valoroase în domeniul dezvoltării durabile (împrumut SLL, PPA energie verde). A fost și cea de-a 90-a aniversare a companiei noastre. În timp ce sărbătoream, am decis să facem ceva bun, pentru a lăsa un memento al acestui eveniment pentru
generațiile viitoare – ca urmare a votului care a încununat turneul aniversar Eco2Way, susținem o oază pentru berzele albe în Cehia. “

Cu ocazia aniversării sale, operatorul de logistică a dus internauții într-o călătorie prin locuri care au fost puternic lovite de efectele negative ale activității umane. Turneul Eco2Way a durat 5 luni și a vizitat 11 țări europene în care Raben are filiale. Momentul culminant al acțiunii a fost un vot online, în cadrul căruia, trei din 21 de proiecte prezentate anterior, s-au întrecut pentru finanțarea oferită de Raben Group pentru implementarea lor. Mulțumită
voturilor utilizatorilor, inițiativa deja menționată de a construi o oază pentru barza albă în Cehia a câștigat.

Suplimentar, 10.000 de arbori au fost plantați în Parcul Național Table Mountain din Polonia și zona sa tampon, pentru a sărbători cea de-a 90-a aniversare a companiei, iar alți 3.500 de brazi au fost plantați în cadrul programului de lungă durată „Factura electronică – cultură superioară” în numele clienților operatorului care au acceptat să treacă de la facturi tipărite la cele electronice.

Raben în Europa

Pentru Raben Group este greu de imaginat un an fără extindere și de aceea ultimele douăsprezece luni au adus noi achiziții. Grupul Raben a intrat pe cea de-a paisprezecea piață de pe Vechiul Continent odată cu adăugarea liderului furnizor de logistică grec, Intertrans S.A., în 2021. Compania oferă 11.000 m2 de capacitate de depozitare,
are o flotă de peste 90 de camioane și are 70 de angajați. Sediul central este situat în Pireu, iar depozitele sunt în Salonic și Heraklion, Creta. Raben va avea la dispoziție rețeaua europeană de transport Intertrans, care constă din 23 HUB-uri și 17 parteneri în 12 țări din Europa.

Începând cu 1 ianuarie 2021, Grupul Raben deține 100% din acțiunile Grupului BAS. Raben a preluat toate depozitele companiei din Olanda, Slovacia și Italia, precum și o echipă de 250 de angajați cu experiență. Prin această achiziție, Raben și-a mărit rețeaua în Europa de Sud-Vest și și-a consolidat poziția în domeniul logisticii contractuale și al transportului intermodal. Este important de subliniat că extinderea Grupului Raben este sustenabilă: în cazul noilor membri, se ia în considerare nu numai potențialul lor de afaceri și beneficiile pe care le pot aduce întregii organizații, ci și valorile lor, precum responsabilitatea socială, etica și integritate, inovare și abordare „verde” a problemelor de mediu.

În sfârșit, este de menționat că la sfârșitul anului au fost deschise două depozite ale Raben Trans European Hungary Kft – unul în Dunaharaszti (cu o capacitate de 30.000 m2) și unul în Pécs (10.000 m2), care a fost dezvoltat și personalizat. Conform nevoilor unice ale operatorului, care acum angajează 100 de oameni.

Grupul Raben și-a dezvoltat intens rețeaua de conexiuni internaționale. Până la sfârșitul anului 2021, compania opera deja 100 de conexiuni directe zilnice către țările ECE, transportând în medie mai mult de 70.000 de expedieri pe lună. ETA, adică urmărirea în timp real a expedierilor, este disponibilă pe toate aceste rute.

Raben în România

Raben Group s-a dezvoltat în continuare în România. Raben Logistics Romania, a deschis 2 depozite noi în 2021.

Pe 2 iunie 2021, al optulea depozit a inceput sa funcționeze în Oradea, iar pe 2 decembrie, cel de-al nouălea depozit, în Buzău. În acest moment, rețeaua naționala pe care o administrează Raben Logistics Romania, are 9 depozite amplasate strategic și cel mai probabil. nu se va opri aici. 3 noi depozite au fost inaugurate, prin relocarea in depozite moderne, cu o capacitate crescută de operare și suprafete generoase. Depozitul din Arad s-a mutat intr-un spațiu nou de 3000 de mp în Timișoara, iar depozitele București și Sibiu s-au mutat în 2 spații noi,moderne de 3600 mp, respectiv 4000 mp.

Noi soluții operaționale au fost implementate, pentru a crește calitatea serviciilor la nivel național. Depozitele din București și Timișoara au început să folosescă remorci noi de tip City Liner, cu capacitatea de 27 locuri de paleți.

Pe ruta București-Sibiu și retur, au fost introduse containere “double deck”, care cresc capacitatea de transport pe acesta rută.

Creșterea nu s-a vazut doar la nivel operational. Echipa Raben a crescut la 140 de angajați, oameni cu DRIVE, jucători intr-o echipă unită ce dau putere companiei. Soluții tehnologice modern au fost implementate în 2021.

Platforma MyOffer, care folosește inteligența RPA, generează prețuri pentru cotațiile clienților în mod automat, într-un timp foarte scurt. Clienții poț afla în câteva minute costul transportului, atât pentru destinații interne cât și destinații externe. Noul website a devenit mai prietenos cu utilizatorii, informații foarte utile sunt ușor accesibile și intuitive.

„Am avut o creștere spectaculoasă în 2021. A fost un an al provocărilor, datorită disponibilității forței de muncă calificate și a șoferilor, dar am reușit chiar și în aceste condiții să construim o echipă completă și stabilă. Portofoliul nostru de clienți a crescu, iari calitatea serviciilor s-a imbunătățit în 2021. Cel mai mult mă bucură că toți colegii mei sunt sănătoși și am trecut împreună peste greutățile din această perioadă. Suntem cu toții o echipă cu DRIVE” – declară Valentin Storoj, director general al Raben Logistics Romania.

Planurile de dezvoltare în România continuă și în 2022. Capacitate operațională mărită, soluții de logistică contractuală, depozite noi, soluții utile pentru clienți, toate sunt în planul de dezvoltare pentru 2022.

Raben in Germania

În Germania, Raben a achiziționat Luible Logistik GmbH, o afacere de familie din Suvabia Superioară, împreună cu depozitul din Leipheim și toți cei 130 de angajați ai companiei. Raben Group și-a extins astfel rețeaua de grupaj pe piața germană și și-a consolidat poziția în transportul combinat feroviar și rutier. Impactul coronavirusului asupra economiei era încă foarte vizibil. În Germania, acest lucru s-a tradus printr-o creștere semnificativă a clienților personae fizice, care au comandat o mulțime de produse din magazinele de bricolaj. Ca urmare, a devenit necesară restructurarea anumitor părți ale afacerii, cum ar fi creșterea numărului angajaților care se ocupă de clienți, extinderea numărului de linii telefonice din depozite și contacte suplimentare pe site. Toate acestea pentru a
satisface așteptările clienților.

Un alt proiect important în Germania a fost lansarea serviciilor zilnice către Portugalia de către Raben Trans European Germany GmbH datorită cooperării cu partenerul local, Torrestir. Compania, care are 16 sucursale în Portugalia și peste 30.000 m2 de capacitate de depozitare, garantează servicii de logistică rapide și eficiente în această parte a Europei.

Raben in Polonia

Încă o dată, clienții Raben Group au demonstrat că se există un parteneriat puternic. Atitudinea de parteneriat a afacerilor care formează piața logistică din Polonia, soluțiile dezvoltate în comun și discuțiile deschise despre planuri și previziuni au permis Raben Group să facă față cu succes situației economice. 2021 a adus noi clienți în portofoliul companiei și a consolidat relațiile cu parteneri de lungă durată. Printre altele, Bolsius și-a prelungit contractul cu operatorul logistic pentru următorii cinci ani. Bonduelle, care cooperează cu Raben Group în Ungaria din 2011, a comandat anul trecut depozitarea produselor sale în unitatea „verde” din Ruda Śląska.

„2021 a fost un an al aniversarilor pentru noi: 90 de ani de operațiuni ale Grupului Raben pe piața europeană și 30 de ani de afaceri în Polonia, dar și multe provocări. Mă refer la cererea internă ridicată și la tendința producătorilor de a muta unitățile de producție din Asia în Europa, inclusiv Polonia, și astfel de a schimba lanțurile de aprovizionare existente și centrele lor de greutate, adică locații optime pentru depozitele de distribuție. O altă problemă este lipsa tot mai mare de disponibilitate a angajaților și șoferilor sau dificultățile în obținerea de noi camioane” – Janusz Anioł, director general al Raben Logistics Polska sumarizează ultimele 12 luni.

„Cu toate acestea, vom face tot posibilul pentru a nu dezamăgi încrederea acordată în noi. Prioritățile noastre sunt în mod invariabil cea mai înaltă calitate a serviciilor și stabilitatea cooperării, în timp ce avantajele noastre sunt oferta multiprodus și cuprinzătoare, precum și capacitatea de adaptare la o situație nouă sau deschiderea către schimbare. Lucrăm după motto-ul „Partenerul tău în logistică” și acestea nu sunt doar cuvinte goale.”

 A fost și o perioadă intensă și încărcată pentru Fresh Logistics Polska. „Fără îndoială, anul trecut a adus o revenire semnificativă a pieței de transport și depozitare față de lunile
anterioare. Revigorarea economiei, ridicarea restricțiilor și dorința de a reveni la relațiile umane normale au stimulat consumul. Din punct de vedere al afacerilor a fost o tendință pozitivă și amploarea creșterii i-a surprins chiar și pe cei mai experimentați jucători.

Schimbările au fost atât de dinamice încât, în multe cazuri, industria logistică s-a
străduit să furnizeze suficiente vehicule sau capacitate de depozitare pentru a satisface nevoile pieței. Luând în considerare toate circumstanțele, în cele din urmă nu prețul, ci posibilitatea de a asigura continuitatea livrărilor a devenit factorul cheie de decizie pentru clienți”, spune Tomasz Olenderek, director general al Fresh Logistics Polska.

„Anul trecut, Fresh Logistics a asistat la dezvoltarea digitizării proceselor care a avut ca rezultat construirea logisticii în spiritul culturii fără hârtie și aplicarea RPA (Robotic Process Automation). Logistica fără hârtie ne avantajează nu numai pe noi și pe partenerii noștri, ci și pe întreaga piață. Adaptarea soluțiilor digitale a crescut în importanță și s-a extins la toate nivelurile organizației noastre. Pe lângă efectele sale negative, pandemia a arătat că digitalizarea, lucrul la distanță la scară masivă și încrederea în noile tehnologii pot fi eficiente și adesea, singura cale de ieșire.”

Compania și-a continuat programul de îmbunătățire continuă „Better Every Day” bazat pe instrumente de lean management, concentrându-se pe executarea proceselor într-un mod care să creeze valoare pentru clienți. Fresh Logistics se concentrează pe inovare prin informatizare și integrare a sistemelor operaționale și IT. Cea mai bună dovadă în acest sens este aplicația MyPlan care acceptă plecările/sosiri la timp a mărfurilor în depozite.

Compania a primit titlul de „Companie inovatoare” de către editorii „Gazeta Finansowa” și „Home&Market” pentru soluția menționată mai sus.

Compania a realizat și multe proiecte noi de investiții. Compania a început extinderea depozitului său din Grodzisk Mazowiecki, care este programat să fie finalizat în primul trimestru al anului 2022. Noua unitate oferă încă 11.500 de locuri de paleți pentru produse alimentare proaspete și este împărțită în 3 camere care permit depozitarea mărfurilor care necesită diferite intervale de temperatură. După finalizarea investiției, centrul de distribuție din Grodzisk Mazowiecki va avea un total de aproape 15.500 m2 de depozit înalt de depozitare și peste 3.300 m2 de zonă de cross-docking, ceea ce acoper[ peste 22.000 de locuri de paleți în total.

Sustenabilitate

Amploarea activităților Raben Group de anul trecut în domeniul sustenabilității este impresionantă ca atare, dar cu atât mai mult în contextul provocărilor cu care se confruntă întreaga industrie în prezent. Compania face multe pe cont propriu în acest domeniu – un semn în acest sens este strategia de sustenabilitate care a luat forma definitivă
în 2021 și va rămâne în vigoare până la jumătatea acestui deceniu – dar și împreună cu alte entități. Operatorul logistic s-a alăturat platformei CSR Europe Responsible Trucking care a pregătit un document intitulat „Standarde sociale în transport” privind condițiile de muncă ale șoferilor. În plus, la sfârșitul anului a devenit semnatar al prestigioasei inițiative Global Compact a Națiunilor Unite, care reunește peste 13.000 de organizații care lucrează
în spiritul sustenabilității. Pentru Raben, atingerea obiectivelor sale în acest domeniu are aceeași prioritate ca și operațiunile eficiente, așa că nu este surprinzător că unele dintre acțiunile Grupului se află la intersecția durabilității și afacerilor și în același timp, au o semnificație inovatoare pentru ambele domenii.

Un bun exemplu este Sustainability Linked Loan, un împrumut pe cinci ani legat de sustenabilitate în valoare de 225 milioane EUR. Raben a deschis calea pentru alte companii, deoarece este unul dintre primele împrumuturi de club SLL din sectorul logistic european și a doua astfel de tranzacție în Polonia. Marja depinde de îndeplinirea condițiilor stabilite de cei cinci indicatori cheie de performanță de mediu, sociali și de guvernanță pentru sector.

O etapă de hotar în domeniul reducerii emisiilor este încheierea unui PPA (Power Purchase Agreement) cu PGE Obrót. În conformitate cu acordul, între 2023 și 2029 Grupul Raben din Polonia va folosi energie 100% cu emisii zero. În 2022 vor fi construite ferme fotovoltaice dedicate cu o suprafață totală de aproximativ 40 de hectare și o capacitate de aproximativ 35 MWp, furnizând 35.000 MWh pe an – care reprezintă întreaga cerere de energie
electrică în toate facilitățile Grupului din Polonia.

Proiectul obișnuit pro-mediu este deja amintita plantare de arbori, iar anul acesta a fost însoțită de evenimente ocazionale, inedite – votarea unor eco-proiecte legate de aniversare, sau sprijin pentru jocul online EcoExperimentarium pe tema transportului durabil. Datorită acestui fapt, copiii vor afla care este amprenta de carbon într-o formă accesibilă și captivantă.

Nici în domeniul impactului social Raben nu s-a odihnit pe lauri, desfășurând activități ulterioare atât în interiorul, cât și în afara organizației. Raben Logistics Polska a făcut posibil ca Nestlé S.A. să livreze medicilor aproximativ 4,5 milioane de produse alimentare și sticle de apă. Deja pentru a doua oară, operatorul logistic a fost partener al Noble Gift – în cadrul “Weekend-ului Miracolelor” ediția 21 și a transportat cadouri pentru peste 700 de familii. 33 de camioane Raben au călătorit peste 9 mii de km și au transportat aproape 600 de paleți în aproximativ 60 de puncte de livrare în toată Polonia. Mai mult, Raben a participat din nou la convoiul de Crăciun care a pornit de la Mühlheim-Kärlich în Germania către Balcani și Ucraina transportând cadouri pentru copiii locali – 156.234 de pachete în total. 15 depozite germane au fost implicate în acțiune, iar Marco Raben s-a aflat în mod tradițional la volanul camionului care a mers în România.

În 2021, a fost finalizat programul inovator “Manager of Choice”, care a permis a 1.000 de manageri din toate piețele să își dezvolte competențe profesionale. Muncitorii polonezi, pe de altă parte, ca parte a voluntariatului și a explorării de noi pasiuni, ar putea afla despre viața fascinantă a albinelor. Sediul central al companiei din Robakowo, lângă Poznan, a devenit casă pentru familiile de albine care s-au instalat în cei cinci stupi în „Drive to Bee”. Stupina Raben nu numai că sprijină biodiversitatea, dar contribuie și la integrarea angajaților. Proiectul este de așteptat să continue și în celelalte locații ale companiei.

Premii

Intensitatea activităților din domeniul sustenabilității poate fi egalată poate doar de numărul de premii acordate Grupului Raben în 2021 – companiilor, oamenilor, soluțiilor și instrumentelor individuale. Peste 20 de titluri, premii și locuri înalte în diferite clasamente recunosc atât nivelul general de servicii și excelența operațională, cât și aspecte
specifice ale activităților companiei: inovație, angajamentul față de sustenabilitate sau inițiative pentru angajați.

Raben Group este un operator logistic care oferă servicii complete TFL: logistică contractuală, rețea rutieră (internă, internațională și către Est), Fresh Logistics, FTL și transport intermodal, transport maritim și aerian.

Peste 90 de ani de experiență și recunoaștere pe piață permit construirea și menținerea unor relații pe termen lung cu clienții. Compania oferă logistică „cu chip uman” pentru întreprinderile mici, mijlocii și mari. Parteneriatul și încrederea fac parte din acest stil de cooperare. În afaceri, Raben respectă principiile fair-play-ului, deoarece consideră că relațiile bazate pe onestitatea reciprocă construiesc un mâine mai bun.

Grupul are peste 160 de filiale proprii în 14 țări europene (Polonia, Germania, Olanda, Cehia, Slovacia, Ucraina, Lituania, Letonia, Estonia, Ungaria, România, Bulgaria, Grecia și Italia), gestionând aproximativ 1.300.000 m2 de capacitate de depozitare. iar în fiecare zi trimite peste 9.000 de camioane pe drumuri. Totuși, totul a pornit de la o mică afacere de familie olandeză. Astăzi, valorile caracteristice organizațiilor de familie sunt încă importante pentru companie, ceea ce afectează pozitiv angajamentul salariaților și relațiile cu clienții.
Raben sunt „People with Drive”. Este o echipă care iubește provocările și joacă întotdeauna pentru un singur obiectiv. Fiecare dintre cei peste 10.000 de angajați are propriul impuls individual care face ca echipa să avanseze. Ne distingem prin antreprenoriat, energie și căutăm mereu mai mult.

Grupul vrea să fie motorul care nu numai că va menține lumea în funcțiune, ci și o va face mai bună și mai ecologică. Prin urmare, își implementează în mod constant strategia de dezvoltare durabilă bazată pe trei piloni: organizare responsabilă, protecția mediului și impact social.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.