UIRR (International Union for Road-Rail Combined transport) a publicat Raportul anual 2022-2023 asupra Transportului Combinat European, informează USER, care este partener al acestei asociații.
În raport sunt incluse informații privind câteva probleme strategice importante referitoare la Transportul Combinat Rutier-Feroviar, cum ar fi:
- Transportul feroviar de marfă: infrastructură și calitate;
- Regulile UE privind transportul rutier de mărfuri;
- Active de transport combinat;
- Transport de mărfuri periculoase și deșeuri;
- Mediul și decarbonizarea;
- Transformare digitală;
- Transportul intermodal;
- Terminale de transbordare;
- Proiecte de dezvoltare.
„Transportul Combinat Rutier – Feroviar European (CT) a înregistrat o performanță slabă, în timpul anului 2022, caracterizată printr-o scădere de 0,3% a numărului de transporturi și o pierdere de 11,7% în tone-kilometri. Anul a fost afectat de invazia Ucrainei de către Rusia, precum și de câțiva alți factori negativi, precum precum criza energetică, restricțiile operaționale și de capacitate din cauza lucrărilor excesive la infrastructura feroviară. Performanța slabă a oprit tendința de creștere robustă observată de sector, din 2020”, a explicat președintele UIRR, Ralph-Charley Schultze.
UIRR (International Union for Road-Rail Combined transport) are ca misiune dezvoltarea și promovarea transportului combinat competitiv, cu zero carbon pentru Europa.