RATB se va înnoi cu 400 de autobuze, 100 de troleibuze și 100 de tramvaie în următorii 4 ani, potrivit unor hotărâri aprobate miercuri de Consiliul General al Municipiului București (CGMB), la propunerea primarului general Gabriela Firea.
Astfel, mijloacele de transport în comun vor fi cumpărate în cadrul unui program multianual începand cu anul 2017, până în 2020.
Conform primei hotărârii adoptate, dintre cele 400 de autobuze 320 sunt din gama 12 metri, 50 din gama de zece metri, iar 30 de autobuze articulate fac parte din gama de 18 metri.
Potrivit celei de a doua hotărâri, 90 dintre cele 100 de tramvaie vor avea mărime medie din gama de 36 de metri iar 10 vor fi bisens cu două cabine, din gama de 27 de metri.
În cazul ambelor proiecte, finanțarea se va asigura din bugetul Primăriei Capitalei, iar sumele necesare vor fi cuprinse în bugetele anuale.
Primarul general Gabriela Firea a precizat că parcul auto al RATB este unul “îmbătrânit”, “depășit ca uzură și morală și fizică”, iar bucureștenii doresc autobuze și tramvaie noi, performante.
“În scurt timp, Capitala va avea un parc auto nou, de care se vor bucura atât bucureștenii, cât și turistii. Votul de astăzi nu înseamnă rezolvarea problemei, dar este un prim pas pentru combaterea traficului sufocant din Capitală. Acest lucru nu înseamnă că ne oprim cu achiziția de autovehicule noi pentru parcul RATB, ci vom continua până la punctul în care vom putea să afirmăm că transportul public în comun este o alternativă viabilă pentru cetățeni. Această măsură trebuie să meargă în paralel cu prioritizarea și cu abordarea cu foarte mult profesionalism a problemei benzilor unice și, de asemenea, construirea de parcări la intrarea în Capitală. Nu trebuie să inventăm alte tipuri de soluții, pentru că ele există, sunt măsuri care s-au luat în toate marile capitale europene și au dat rezultate”, a declarat Gabriela Firea, în cadrul ședinței CGMB.
Primarul general s-a referit și la uzina RATB: “Avem specialiști foarte buni în mobilitate care și-au spus punctul de vedere și au afirmat că mai este nevoie în continuare și de investiții la uzină, pentru că și propria uzină a RATB poate să construiască tramvaie, dar nu are în acest moment capacitatea tehnică să o facă. Dar, împreună, vom contribui pentru ca URAC să beneficieze de investiții și să poată să fabrice tramvaie românești. De asemenea, vom continua și cu achizițiile până la punctul în care vom putea să afirmăm cu toții că ne-am realizat mandatul față de bucureșteni și că transportul public în comun este o alternativă viabilă”.
Gabriela Firea a adăugat că “trebuie să avem mare grijă la transparentizarea procedurilor de achiziții, care se vor realiza doar prin metode electronice, fără intervenție umană, fără subiectivism, la verificarea tuturor specificațiilor tehnice care vor trebui să fie asumate de specialiști”.