Peste 48.000 de noi companii au fost înființate în România, în primele trei luni ale anului 2023, potrivit statisticilor publicate de Registrul Comerțului, iar peste 2.400 au ca obiect de activitate lucrări de construcții și peste 1.700 comerţul cu amănuntul prin intermediul caselor de comenzi sau prin Internet.
Precizările transmise ZIUA CARGO:
Amploarea creșterii afacerilor on-line și tranziția spre joburile remote au avut un impact inclusiv asupra pieței imobiliare, atât cea de birouri, cât și cea rezidențială. Având în vedere eficiența și productivitatea muncii de acasă, unele companii și-au mutat integral activitatea de birou în mediul online, în timp ce altele au abordat modelul hibrid și și-au redimensionat suprafețele închiriate.
„Retragerea corporatistă” a afectat piața clădirilor de birouri
Experții estimează că piața de birouri se află într-o echilibrare și adaptare constantă la contextul pe care îl traversează economia. În 2022, cererea de spații de birouri a marcat o scădere de 13%, iar in T1 2023 gradul de neocupare a fost de 15%. Și ritmul construcțiilor a încetinit drastic, astfel că anul acesta în București vor fi livrate doar 5 clădiri de birouri, comparativ cu 29 de unități, în anul 2019.
„S-a ajuns la concluzia că lucrul remote este benefic și productiv atât pentru angajați, cât și pentru companii. Activitatea se poate desfășura astăzi de oriunde, nu neaparat dintr-o clădire de birouri. Numărul tot mai mic de clădiri noi de birouri construite reflectă succesul și productivitatea lucrului remote”, a spus Cosmin Răileanu, fondator și CEO al platformei online de materiale de construcții Vindem-Ieftin.
Românii vor să fie propriii lor șefi
În același timp, schimbarea condițiilor de impozitare pentru microîntreprinderi a făcut ca mulți dintre cei care și-au părăsit locurile de muncă pentru a începe afaceri pe cont propriu să își înregistreze contracte de muncă pe propriile firme, devenind astfel propriii angajați. Peste 300.000 de noi astfel de contracte au fost înregistrate de către Inspecția Muncii, la începutul acestui an.
Ideea de business online prin care se pot obține până la 20.000 de lei lucrând remote
Dorința românilor de a fi propriii lor șefi și deschiderea pentru noi idei de afaceri a dus și la lansarea unor noi concepte de business, mai ales dintre cele care pot fi desfășurate în online.
„Toate statisticile din ultimii ani ne indică o accelerare a inițiativelor de business. Altfel spus, românii își doresc din ce în ce mai mult să fie propriii lor șefi. Noi, la Vindem-Ieftin, am intuit această orientare și am lansat conceptul de franciză Depozit Virual, prin care sprijinim antreprenorii la început de drum, oferindu-le instrumentele necesare – un sistem funcțional și testat în ultimii 9 ani de activitate, lead-uri, clienți și furnizori la nivel național, iar tu trebuie să aduci motivație, implicare și dorința de reușită”, a adăugat Cosmin Răileanu.
Conceptul de franciză de materiale de construcții presupune un model de business care reușește să mute cu succes comerțul clasic cu stocuri și logistică în mediul online. Este singura franciză din una dintre cele mai importante industrii care oferă șansa vânzătorilor să își dezvolte o carieră antreprenorială susținuți de brandul creat în nouă ani de activitate. Orice persoană cu spirit antreprenorial și talent în vânzări poate deveni partener și își poate stabili singur marjele comerciale având doar un computer și un telefon.
Conceptul a fost lansat în urmă cu un an și înlocuiește clasicul depozit de materiale de construcții. Este o afacere la cheie destinată freelancerilor pasionați de vânzări și antreprenoriat și singura franciză de materiale de construcții din România. Cu alte cuvinte, aceștia pot vinde materiale de construcții de oriunde ar fi și o treime din adaos rămâne la ei. Investiția inițială într-un depozit clasic se încadrează între 50.000 si 200.000 de euro. Depozitul Virtual, cu un cost de activare de 1.190 de euro (TVA inclus), elimină din start spațiul, angajații, stocurile și cheltuielile logistice.
Vindem-Ieftin a activat 26 de depozite virtuale la nivel național și plănuiește să deschidă încă 100 de unități, în următorii doi ani. Este primul market network de materiale de construcții din România ce funcționează pe bază de consultanță dedicată. Înființat în 2014, business-ul a avut o cifră de afaceri de 15 milioane de euro, în 2022.