Noi restricții de circulație au fost impuse miercuri dimineață pe Autostrada Orăștie-Sibiu, Lotul 3, de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), din cauza apariției fenomenului de tasare.
Se circulă pe o singură bandă la km 286+400, deoarece a apărut fenomenul de tasare pe Calea 2. Reprezentanții din teritoriu ai CNAIR vor acționa pentru remedierea tasării în următoarele zile, folosind mixtura la cald, așa încât restricția să fie ridicată iar traficul srutier nu mai fie afectat, precizează CNAIR.
“Personalul tehnic monitorizează în permanență toate punctele sensibile aferente Lotului 3 al A1, privind evoluția degradărilor existente, iar unde este posibil se intervine pentru diminuarea acestora”, se mai arată în comunicatul transmis redacției de CNAIR.
Alunecări de teren pe dealul Bucium
La Lotul 3 al Autostrăzii Orăştie – Sibiu sunt și alte probleme: noi alunecări de teren s-au produs în zona adiacentă Lotului 3, în zona dealului Bucium, însă CNADNR precizează că acestea “sunt doar de suprafață și apreciem cauza lor ca fiind fenomenul de îngheț-dezgheț și umiditatea crescută”.
“Pe dealul Bucium – zona cuprinsă între km 63+770 – km 64+850, stânga, pe taluzurile cuprinse între km 64+000 – km 64+380, calea 2, s-au constatat cedări ale stabilității terenului, care au condus la apariţia mai multor trepte de cedare“, admit cei de la CNAIR.
Reprezentanții DRDP Braşov monitorizează și transmit săptămânal la București rapoarte privind comportarea taluzelor din zona Dealului Bucium. Echipele de monitorizare și intervenție acționează conform celor propuse de către UTCB prin Raportul tehnic, care recomandă refacerea sistemului de drenaj actual astfel încât să fie descărcate de ape zonele de acumulare.
În prezent, compania ia măsuri pentru asigurarea scurgerii apelor, curățarea și decolmatarea șanțurilor și podețelor; asanarea apelor care băltesc pe suprafața versantului din cauza imposibilității de scurgere către un emisar; mobilizarea unei echipe de intervenție pregătită să acționeze în orice moment pentru degajarea pământului alunecat în șanţul existent de la baza corpului autostrăzii, dacă va fi cazul și inspecția zilnică a zonei menționate.
“Totodată, a fost identificată crearea unui prag de rupere spre coama dealului, cu lungimea aproximativă de 200 m și înălțimi diferite în lungul acestuia, a cărui aspect confirmă existența unui plan de alunecare, însă acesta s-a echilibrat momentan, cu mult în amonte față de autostradă. Menționăm că aceste cedări ale terenului existau și erau vizibile anterior rezilierii Contractului de lucrări iar evoluția din anul 2016 este ca urmare a nefinalizării lucrărilor și nerealizării lucrărilor de conservare/protejare a versanților de către Salini Impregilo SpA”, preciza CNAIR în urmă cu o săptămână.