Restricțiile auto ce vor fi instituite pe DN7, începând din 30 mai și până pe 15 august, îi vor costa pe transportatori, suplimentar, suma de 157 milioane de lei, reclamă Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR).
UNTRR solicită Ministerului Transporturilor și Infrastructurii și CNAIR să excludă autovehiculele cu MTMA > 7,5t de la aceste restricții și să le permită aceleași măsuri ca restului autovehiculelor, respectiv să circule pe ambele sensuri, alternativ, prin folosirea semaforizării.
Vor fi afectate peste 2.800 de autovehicule cu MTMA > 7,5t care circulă zilnic pe acea porțiune de drum, conducând astfel la consum mai mare de combustibil, poluare și cheltuieli comerciale suplimentare.
Astfel, pe relația Pitești-Râmnicu Vâlcea și retur, camioanele și autocarele vor fi nevoite să ocolească pe ruta Pitești Sud-Slatina-Drăgășani-Râmnicu Vâlcea. Varianta de ocolire propusă este mai lungă cu aproximativ cu 100 km.
La un trafic zilnic de 2.800 de camioane și autocare, timp de 2 luni și jumătate, acest lucru se traduce printr-un consum suplimentar de combustibil de 6,3 milioane litri de motorină (+55,45 milioane lei) și emisii suplimentare de noxe de 11.740 tone CO2.
Totodată, transportatorii rutieri vor înregistra cheltuieli comerciale suplimentare de 101,6 milioane lei, reprezentate de costuri suplimentare și întârzieri ale livrărilor / ineficiență.
Alte efecte ale restricțiilor instituite pe DN7 sunt reprezentate de congestionarea traficului pe rutele ocolitoare, creșterea riscului de accidente, degradarea drumurilor ocolitoare, creșterea poluării în alte localități și un necesar mai mare de personal pentru supravegherea traficului.