FAN Courier le recomandă clienților, persoane fizice și juridice, să acorde o atenție sporită corespondenței electronice, să nu deschidă mesajele tip email primite de la furnizori dacă nu au o comandă în derulare și să își schimbe parolele la cel mult 30 de zile, ca măsuri suplimentare de protecție împotriva riscului de atac cibernetic.
În 2020, după declanșarea pandemiei, FAN Courier a primit de 6 ori mai multe notificări despre campanii de tip spam sau phishing decât în 2019, se arată în comunicatul transmis ZIUA CARGO.
Compania se așteaptă ca fenomenul să continue să crească, în condițiile în care mediul online devine din ce în ce mai solicitat în procesul de digitalizare impus de pandemie.
„Anul trecut, începând din luna mai, am primit peste 30 de notificări privind utilizarea numelui companiei în campanii de tip spam sau phishing față de 2019 când numărul acestora nu a fost mai mare de 5. Este un fenomen care afectează deopotrivă companiile, furnizori de produse și servicii, dar și utilizatorii, clienți finali. De regulă, în spatele link-urilor false sau al fișierelor atașate care trebuie deschise se ascund fișiere corupte care urmează să infecteze dispozitivul de pe care au fost deschise și instalează programe care urmăresc să capteze date personale – contacte, numere de telefon, adrese, date bancare, date de acces la sistemele companiei sau să cripteze întregul conținut disponibil pe dispozitiv și să pretindă sume uriașe în schimbul cheilor de decriptare”, a declarat Daniela Catrinoiu, Chief Information Officer al FAN Courier.
Pentru companie, incidentele cibernetice cresc gradul de încărcare la nivelul echipelor de suport, cresc riscul de infectare a dispozitivelor folosite în relația cu clienții externi, generează măsuri de prevenție mai drastice care îngreunează activitatea curentă a angajaților sau pun o presiune foarte mare pe departamentele de „customer care”, aglomerate de întrebările clienților privind un posibil atac.
„Este extrem de important să colaborăm cu clienții pentru reducerea riscurilor deoarece sistemele de protecție împotriva amenințărilor cibernetice sunt mereu cu un pas în urmă, definițiile care duc la detecția unui malware apărând doar după ce acesta a fost detectat și analizat de specialiști”, a spus expertul IT.
Pentru limitarea riscurilor de a fi victima unui atac cibernetic, experții FAN Courier recomandă clienților să pună în practică un set de măsuri simple de protecție contra acestui tip de risc:
- Nu folosiți aceeași parolă pentru mai multe servicii sau platforme.
- Schimbați parolele la un interval de cel mult 30 de zile calendaristice.
- Asigurați-vă că laptopul sau computerul pe care lucrați are program antivirus cu firewall inclus, instalat și configurat să își facă actualizare zilnic.
- Nu deschideți link-urile sau fișierele atașate mesajelor venite de la expeditori necunoscuți.
- Nu deschideți link-uri sau fișierele atașate primite pe email în cazul în care nu ați comandat un anumit produs/serviciu sau nu aveți o colaborare cu expeditorul emailului.
- Evitați abonarea la site-uri sau platforme care nu vă inspiră încredere deplină.
- Contactați furnizorul înainte de a deschide un fișier atașat dacă ați primit un mesaj de la acesta dar nu sunteți sigur că ați comandat un produs sau serviciu de la companie.
- În cazul în care ați deschis fișierul atașat unui astfel de email, deconectați dispozitivul de la internet și scanați cu soluția antivirus instalată pe acesta.
FAN Courier a bugetat pentru acest an investiții de 15 milioane de euro, o parte importantă fiind destinată accelerării digitalizării, automatizare și IT.
Despre FAN Courier
”Oriunde, cu plăcere.”
FAN Courier este o companie cu capital integral românesc, fondată în 1998 de Felix Pătrășcanu, Adrian Mihai și Neculai Mihai. FAN Courier a devenit, în 2006, liderul pieței românești de curierat, poziție consolidată constant datorită investițiilor și serviciilor cu valoare adăugată noi, introduse permanent.
FAN Courier deservește cei peste 55.000 de clienți, majoritatea persoane juridice, cu ajutorul unei echipe formate din peste 7.300 de angajati si colaboratori și a unei flote auto de peste 4.400 de autovehicule.
Serviciile FAN Courier de expediere și livrare în sistem ”door to door” sunt disponibile atât la nivel național, numărul de localități deservite fără kilometri suplimentari crescând permanent, cât și la nivel internațional, prin parteneriate solide.
Distincțiile obținute constant în ultimii ani de compania FAN Courier reprezintă o recunoaștere a performanței de afaceri, a implicării în dezvoltarea economică a României, a responsabilității în fața comunității și a implicării acționarilor fondatori în educarea viitoarei generații de antreprenori.
În 2017 și 2019, FAN Courier a câștigat primul loc în Top 15 Superbrands România, fiind pentru a doua oară în istoria de peste 10 ani a premiilor când un brand românesc ocupă locul fruntaș în clasament și pentru prima oară când o companie câștigă titlul de două ori. În plus, constant, FAN Courier se numără printre companiile incluse în Topul celor mai puternici jucători din economie, realizat de diferite organizații și publicatii de business recunoscute în România: locul 1 în Topul Național al Firmelor Private din România, la categoria întreprinderi mari, realizat de Camera de Comerț și Industrie a României, locul 3 în Topul Național al Firmelor Private, categoriile Performanță Globală și Productivitate Întreprinderi Mari, locul 12 în Topul celor mai cunoscute și longevive branduri românești, realizat anual de publicația BIZ, Best Courier Company, acordat în cadrul GPeC în perioada 2015-2020 și Courier Company of the Year în cadrul Galei Premiilor Industriei de Curierat în 2014-2019.