ROADPOL va organiza, în 2024, două cursuri de master, menite să instruiască
polițiștii și experții în inspecția rutieră să detecteze încălcările șoferilor în conducerea camioanelor și autobuzelor, referitoare la timpii de odihnă.
Subiectul orelor va fi manipularea tahografului digital. Participanții vor afla despre datele tehnice ale tahografului digital Gen. 1 și 2, pachetul legislativ UE Mobilitate și metodele de detectare a manipulării hardware și software a tahografelor digitale, informează ROADPOL.
Cursurile de măiestrie vor cuprinde prezentări și ateliere de lucru. Acestea din urmă vizează detectarea manipulărilor prin analizarea documentelor și a tipăriturilor, dar și prin măsurarea emițătoarelor de tahografe și a unităților montate pe vehicule.
Echipa
Cursurile de masterat vor fi susținute de Sven Killian, de la poliția landului german Renania-Palatinat, și de Frederic Martin, de la poliția federală belgiană. Aceștia vor fi însoțiți de experți de la Euro Contrôle Route (ECR) – un grup de servicii europene de inspecție a transporturilor care colaborează pentru a îmbunătăți siguranța rutieră. Killian și Martin au fost formatori și experți permanenți în manipularea tahografelor pentru ROADPOL, începând din 2016.
Cursurile de master vor avea loc, între 17-21 iunie și 14-18 octombrie, la Hostel H din Hasselt, în provincia belgiană Limburg. Cursurile încep luni seara, cu o scurtă prezentare despre ROADPOL, ECR și programul cursurilor. Următoarele trei zile sunt dedicate prezentărilor din partea formatorilor, împreună cu ateliere practice. La finalul cursului de masterat, participanții vor primi un link securizat pentru a descărca materialul de învățare. Sfârșitul cursului este marcat de o festivitate de rămas bun, joi.
Cursanții
Cursurile de perfecționare sunt deschise tuturor ofițerilor de poliție, cu o preferință pentru anumite cunoștințe de bază în materie de tahografe și de timp de conducere și de odihnă. Toți profesioniștii interesați pot contacta punctul lor național de contact ROADPOL pentru a se înscrie. „În funcție de numărul de candidați, încercăm să alocăm locurile în așa fel încât fiecare țară să poată delega 1 sau 2 participanți la masterclass-uri”, explică Frederic Martin. „Cursurile de masterclass sunt un efort comun al ROADPOL și ECR, prin urmare, nu numai ofițerii de poliție, ci și inspectorii rutieri din cadrul inspecțiilor rutiere europene se pot înscrie”, adaugă Martin.
Cei 16 participanți sunt împărțiți câte 8 între poliție și unitățile de inspecție rutieră. „În ultimii 10 ani, am organizat deja aproximativ 20 de cursuri de masterat. Ne străduim să actualizăm conținutul cu cele mai recente inovații în materie de legislație și manipulări. Până în prezent, am primit un feedback foarte pozitiv din partea participanților din ultimii ani, care au lăudat conținutul de înalt nivel”, spune Martin.
Importanță
cofinanțat de ue centred “Timpii de conducere și de odihnă și tahograful digital sunt foarte importanți pentru siguranța rutieră. Respectarea acestor reguli asigură un trafic mai sigur. Unii utilizatori ai drumurilor (șoferi de camion și companii de transport) nu iau aceste reguli foarte în serios și manipulează tahograful, ceea ce are un impact grav asupra siguranței rutiere și creează o concurență neloială între companiile de transport.
Acesta este motivul pentru care noi, cei de la ROADPOL, ne angajăm cu tărie să ne pregătim cât mai bine oamenii de pe teren pentru a detecta această fraudă”, a conchis Martin.
Costurile de participare la master MC sunt acoperite de proiectul STRIDER III, cofinanțat de ROADPOL și Uniunea Europeană*.
*Fondat de Uniunea Europeană. Punctele de vedere și opiniile exprimate sunt însă numai ale autorului (autorilor) și nu reflectă în mod necesar cele ale Uniunii Europene sau ale [numele autorității finanțatoare]. Nici Uniunea Europeană și nici autoritatea finanțatoare nu pot fi considerate responsabile pentru acestea.