UPDATE! ROADPOL: Prima operațiune Truck & Bus din 2021

UPDATE: ROADPOL informează că prima acțiune Truck & Bus din 2021 a fost realizată cu succes, în ciuda măsurilor restrictive impuse în numeroase țări membre, pe fondul pandemiei de coronavirus.

Operațiunea emblematică ROADPOL Truck & Bus este programată să continue, în ciuda măsurilor restrictive impuse în numeroase țări membre, pe fondul pandemiei de coronavirus. Pentru anul acesta, sunt planificate patru runde de control în trafic asupra transportului de mărfuri și de călători, ce se vor desfășura simultan în toate statele Uniunii Europene. Prima dintre ele este programată să înceapă în 8 februarie și să se încheie pe 15 februarie. 

Verificările vor viza camionul (greutatea, dimensiunile, starea tehnică de conducere, tahograful), încărcătura (scrisoare de parcurs, posibil permis) și șoferul (permisul de conducere, consumul de alcool / droguri, semnalizare). 

ROADPOL se așteaptă ca viitoarea operațiune să fie puternic influențată de măsurile COVID-19 extinse și înăsprite în ultimul timp, odată cu noile variante ale virusului care se află pe continent.

„În consecință, o serie de țări nu mai au capacitatea de a participa la operațiune, deoarece vaste resurse umane sunt în prezent redirecționate către aplicarea măsurilor COVID-19. Alte state vor efectua operațiunea „Truck & Bus”, dar cu mai puțini angajați implicați și într-un mod limitat, menit să minimizeze riscul de infecție. Riscul de infecție COVID-19 este relativ ridicat la operațiunile de control, din cauza contactului direct cu șoferii verificați. În plus, în afară de Poliție, operațiunea se bazează adesea pe abordarea integrată prin combinarea autorităților, cum ar fi autoritățile vamale, cele fiscale, organele de control al transportului rutier comercial și autoritățile rutiere. În cursul unei pandemii, acest lucru ar însemna un contact fizic și mai crescut între un număr mare de agenți implicați”, potrivit ROADPOL.

Pregătirea, planificarea și implementarea operațiunii „Truck & Bus” se realizează diferit în diferite țări, cu multe asemănări principale. Este posibil ca Poliția să fie nevoită să solicite personal de sprijin din alte departamente, cum ar fi motocicliștii Poliției, pentru a scoate camioane de pe drum, așa cum s-a făcut în trecut.

Timpul de finalizare a verificării variază în funcție de încălcare, dacă există. Uneori este scurt, dacă infracțiunea necesită doar întomirea unui proces-verbal de amendă. În cazul încălcărilor mai grave, cum ar fi depășirea greutății admise, a timpilor de conducere sau defecțiuni tehnice grave, camionul sau autobuzul nu mai au voie să își continue cursa și este necesar mai mult timp pentru întocmirea sancțiunilor. În aceste cazuri, forțele de control petrec câteva ore pe zi.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.