ROADPOL Truck&Bus: S-au dublat neregulile în cazul camioanelor

Creșterea cererii de transport rutier comercial, după vârful pandemiei, a afectat dramatic rata încălcărilor în domeniul legislației rutiere de către camioanele din Europa, arată rezultatele ultimelor operațiuni ROADPOL Truck&Bus.

Rata de încălcare în cazul camioanelor a fost de 35,21%, aproape dublul celei înregistrate în cadrul operațiunii similare, din luna mai 2020 (care a fost de 20,18%). Pentru traficul de marfă, aceasta înseamnă că o încălcare a fost constatată la aproape 1 din 3 camioane. 

În cadrul activităților de control au fost verificate în total 197.274 de camioane și 111.545 de autobuze și au fost constatate 77.386 abateri (camioane: 69.453, autobuze: 7.933). În 1.166 din cazuri (1.159 camioane și 17 autobuze), a trebuit să fie interzisă continuarea călătoriei până la restabilirea stării corespunzătoare a vehiculelor sau încărcăturii.

În cazul transportului de pasageri, rata neregulilor a rămas constantă, la aproximativ 7-8% dintre vehiculele verificate.

Henk Jansen, de la Poliția Națională din Olanda (sursă foto: ROADPOL)

Henk Jansen, secretarul grupului de lucru ROADPOL de la Poliția Națională Olandeză: „Acest procent mare pentru camioane poate fi explicat de criza lanțului de aprovizionare la nivel mondial și de cererea globală mare de servicii de transport și șoferi de camioane. Companiile de transport vor încerca să-și folosească vehiculele cât mai mult posibil. Din păcate, siguranța rutieră pare să fie subordonată cererii pieței și intereselor comerciale. Aceasta arată că traficul de mărfuri reprezintă un risc major pentru siguranța rutieră și că monitorizarea este încă necesară. Ofițerii de poliție europeni au un standard foarte înalt de pregătire în controlul traficului greu, ceea ce se reflectă în rata ridicată a plângerilor. Din fericire, rata de reclamații este mult mai mică pentru autobuze”.

Nereguli

Cele mai multe încălcări ale legislației rutiere au fost constatate în domeniul vitezei (T 8125 / B 1311), abateri tehnice (T 5006 / B 115), centuri de siguranță (T 4635 / B 1245) și alte măsuri de siguranță și actele autovehiculelor în cazul autobuzelor și în legislația privind timpii de conducere și de odihnă și setările tahografului: 13.045 șoferi (T 12560 / B 485) au fentat reglementările la nivel european, adică și-au condus vehiculul mai mult decât permite legea, fără a respecta pauzele obligatorii.

„Acest număr nu a fost niciodată mai mare. Perioadele de odihnă din sectorul transporturilor nu sunt doar acolo pentru a proteja șoferii înșiși, ci și pentru siguranța în trafic. Șoferii de camioane și autobuze pot provoca coliziuni grave din cauza oboselii”, explică secretarul ROADPOL OPG.

Totodată, în cazul a 6.170 de tahografe, înregistrările nu au fost gestionate corespunzător.

Manipulări ale tahografelor digitale au fost detectate în 656 de cazuri. De asemenea, au fost depistați 188 de șoferi care participau la traficul rutier sub influența alcoolului, precum și 41 de șoferi aflati sub influența drogurilor.

În 5.521 cazuri au fost constatate defecțiuni tehnice grave. De asemenea, au fost depistate ca fiind supraîncărcate 2.262 de camioane și 127 de autobuze. Asigurarea încărcăturii era insuficientă la 1.257 camioane.

În cazul autobuzelor, cele mai multe încălcări au fost observate prin nefolosirea centurii de siguranță (1.245), viteza excesivă (1.311) și defecțiunile tehnice (115). De asemenea, 485 de șoferi de autobuz au depășit, timpii legali de conducere.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.