Roboții de sortare PackMan și soluțiile AI ale Packeta, livrări duble

Roboții PackMan, dezvoltați și implementați de Zásilkovna, companie din Packeta Group, la finalul anului 2021, alături de soluțiile AI, au reușit dublarea numărului de colete transportate și sortate în comparație cu repartizarea manuală. 

Precizările transmise ZIUA CARGO:

Zásilkovna este prima companie din Europa care folosește în acest fel acest tip de echipamente. Roboții pot transporta și sorta colete timp de două ore cu o singură încărcare și durează doar 10 minute pentru o încărcare completă a bateriilor. În comparație cu sistemul în care colete sunt sortate de oameni, roboții pot manipula și sorta mai mult de 10.000 de colete pe oră, adică de două ori mai multe față de regimul manual de lucru.

Roboții PackMan pot transporta colete cu o greutate de până la 15 kilograme, cu dimensiunile de 40 x 40 x 50 de centimetri.

Operarea roboților presupune și interacțiune umană. Coletele sunt scanate manual de către un angajat al Grupului Packeta cu ajutorul unui cititor de coduri de bare și sunt plasate pe robot. Robotul se deplasează pe o platformă cu două etaje, care are glisiere pe laterale. Datorită conexiunii cu sistemul, robotul PackMan este capabil să repartizeze fiecare colet pe toboganul corect din depozit, făcând astfel procedura de sortare și alocare mai rapidă.

Simona Kijonková

Simona Kijonková, fondator al Zásilkovna și CEO al Packeta Group: „Robotica oferă o gamă largă de aplicații în industria noastră. Mă bucur foarte mult că am reușit să promovez ideea de robotizare a proceselor noastre în cadrul companiei cu ceva timp în urmă și că am reușit să construiesc o echipă științifică grozavă, cu care am adus proiectul de sortare robotizată la o aplicație practică după aproximativ un an. Acest lucru confirmă rolul Zásilkovna de lider tehnologic și inovator. Căutam o soluție care să se extindă rapid, adică să fie ușor de dezasamblat și să fie portabilă pe măsură ce Packeta crește. Roboții PackMan îndeplinesc aceste cerințe. Când avem nevoie de ei, îi putem muta de la un depozit la altul și putem consolida operațiunile de acolo. Obiectivul nostru nu este de a înlocui forța de muncă, ci de a le ușura colegilor noștri munca”.

Robotizarea sortării de produse folosind soluții de AI este doar un exemplu despre cum pot fi îmbunătățite lucrurile în industria de logistică. Pe lângă efectele pozitive asupra eficienței și sustenabilității unei companii prin utilizarea inteligenței artificiale, pot exista, de asemenea, avantaje economice pentru companie. În plus, sistemele controlate prin inteligență artificială pot contribui la reducerea la minimum a erorilor și a întârzierilor în procesul de livrare, îmbunătățind astfel satisfacția clienților și reputația companiei.

AI în industria de logistică

La nivelul întregii piețe de logistică, folosirea soluțiilor de AI a cunoscut o creștere semnificativă în ultimii ani, multe companii adoptând soluții AI pentru a îmbunătăți eficiența, operațiunile și procesele de luare a deciziilor.

În prezent, inteligența artificială este utilizată în diverse domenii ale logisticii, inclusiv în managementul lanțului de aprovizionare, în transport, în depozitare și livrare last mile.

Un exemplu concret de utilizare a inteligenței artificiale în domeniul transporturilor sunt sistemele care oferă asistență în optimizarea rutelor pentru a face procesele de livrare mai durabile și mai eficiente. Iar planificarea și optimizarea rutelor cu ajutorul inteligenței artificiale are un impact pozitiv și asupra amprentei de CO₂ a unei companii.

Datorită utilizării inteligenței artificiale în domeniul depozitării și expedierii, companiile își pot gestiona în mod optim stocurile, pentru buna desfășurare a operațiunilor, pentru a utiliza în mod optim capacitatea de depozitare existentă și pentru a face cât mai eficiente rutele de transport din cadrul companiei.

Utilizarea inteligenței artificiale în industria logistică poate fi evaluată ca o componentă importantă în viitor pentru a asigura transportul, depozitarea, expedierea și livrarea mărfurilor cât mai eficient și mai prietenos cu clima, respectând, în același timp, reglementările în continuă schimbare.

Despre Packeta România

Packeta România este o platformă digitală globală pentru comerțul online, membră a Packeta Group, prezentă pe piața din România încă din 2017. Compania are ca scop facilitarea procesului logistic pentru selleri și magazine online prin multiple servicii de livrare, fără a impune clienților finali locul și ora ridicării produselor. Acest lucru este posibil datorită unei rețele extinse de peste 16.000 de puncte pick-up proprii și lockere în rețeaua internațională a Packeta Group și alte 139.000 de puncte pick-up partenere și lockere în toată Europa. În anul 2022, grupul Packeta a transportat mai mult de 90 de milioane de colete și colaborează, în prezent, cu peste 46.000 de magazine online și selleri. Magazinele online își pot expedia coletele nu numai la nivel național, ci și la nivel internațional, în toate cele 27 de țări din Uniunea Europeană, plus Marea Britanie, SUA, Elveția, Liechtenstein, Emiratele Arabe Unite, Israel și Turcia.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.