Românii au cumpărat, în primele şapte luni din acest an, 3.772 de autoturisme ecologice, în creştere cu 3,57% faţă de aceeaşi perioadă din 2019, când numărul achiziţiilor a fost de 3.642 de unităţi, arată datelor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Autoturisme (APIA).
Ponderea autoturismelor „verzi” era de 6,1% în totalul pieţei auto, la sfârșitul lunii iulie, față de 3,9%, în anul precedent.
Cele mai multe achiziţii au fost consemnate la categoria autoturismelor hibride, respectiv 2.477 de unităţi, în scădere însă cu 11,5%, comparativ cu primele şapte luni din 2019. Toyota a vândut 2.130 de unităţi, urmată de Lexus (113), Hyundai (76), Honda (74), Ford (56), Kia (21) şi Subaru (7).
Vânzările de autoturisme electrice au înregistrat o creştere de 38,6%, până la 988 de exemplare, în timp de modelele plug-in au fost în număr de 357 de unităţi, mai multe cu 115,1%, raportat la perioada de referinţă.
În topul celor mai comercializate autoturisme full electrice conduce Renault, cu 285 de unităţi, urmată de Skoda (213 unităţi), Volkswagen (111), BMW (67), Hyundai (65), Nissan (42), smart şi Tesla (câte 31 de exemplare), Peugeot (24) şi Mercedes-Benz (17).
În clasamentul vânzărilor de autoturisme plug-in pe primul loc se află, la 7 luni, BMW – cu 65 de exemplare, urmată de Volvo (58), Porsche (43), Mitsubishi (39), Mercedes Benz (38), Ford (32), Hyundai (24), Mini (14), Land Rover şi Skoda (câte 10 unităţi).
La nivelul lunii iulie, în România, s-au comercializat 883 de autoturisme ecologice, în creştere cu 21,3%, comparativ cu luna iunie, când se vânduseră 728 de unităţi, iar ponderea în total piaţă a scăzut la 6,9%, de la 7,2%