Global Payments a analizat numărul și valoarea tranzacțiilor electronice realizate în cele două săptămâni anterioare Paștelui, atât în 2023, cât și în 2022, la furnizorii de carne și în piețele de specialitate, la brutării, magazine alimentare, supermarket-uri, beauty shop-uri, magazine de jucării, la spălătorii auto sau unități de cazare. Conform datelor înregistrate, vânzările de produse alimentare și de servicii specifice au crescut cu aproape 40%, față de anul trecut.
S-au realizat aproximativ o jumătate de milion de tranzacții în plus față de perioada Paștelui anterior, reprezentând în jur de 50 de milioane de lei. Românii au cheltuit aproape dublu la brutării, măcelării sau la magazine locale și de cartier. Singura reducere de buget au făcut-o la jucării.
Cât a costat masa de Paște?
Cele mai mari creșteri ale vânzărilor s-au înregistrat la comercianții și furnizorii de produse din carne (112%), de la 1,7 milioane de lei în 2022, la 3,6 milioane de lei în 2023; la magazinele de proximitate și piețele/târgurile de specialitate (97%), de la 4,1 milioane de lei în 2022, la 8,2 milioane de lei în 2023; la brutării (84%), de la 1,4 milioane de lei în 2022, la 2,6 milioane de lei în 2023.
Dar cei mai mulți bani s-au cheltuit în magazinele alimentare și supermarket-uri, unde anul acesta s-au făcut peste 1,5 milioane de tranzacții electronice, în valoare de aproximativ 152 de milioane de lei. Cam cu o treime mai mult decât anul trecut (cu 33% mai multe tranzacții și cu 36% mai mare valoarea tranzacțiilor).
Cât s-a investit în petrecerea Paștelui?
Pe lângă implicațiile religioase, Paștele rămâne, totuși, o sărbătoare în conștiința colectivă. Motiv pentru care românii obișnuiesc să investească și în modul de petrecere a timpului liber sau în servicii de cosmetizare, fie că vorbim de propria persoană, de mediul de viață sau de lucruri la care țin foarte mult (casă, mașină etc). De exemplu, anul acesta, s-a cheltuit cu 19% mai mult la frizerii și saloane de înfrumusețare și cu 53% mai mult la magazinele cu produse cosmetice. Chiar și la spălătoriile auto, românii au plătit cu 13% mai mult decât anul trecut.
Bugetul de minivacanță a beneficiat și el de un upgrade. De Paște, românii au lăsat aproximativ 7,5 milioane de lei la unitățile de cazare, cu 1,3 milioane de lei mai mult decât anul trecut, reprezentând o creștere de 21%. În Vinerea Mare (14.04.2023), valoarea tranzacțiilor electronice realizate la hoteluri, pensiuni și resorturi a fost cu aproape 50% mai mare decât în ziua precedentă (13.04.2023).
Unde s-a redus bugetul de Paște?
Conform datelor înregistrate de Global Payments, singurul segment comercial analizat unde au scăzut vânzările a fost cel reprezentat de magazinele de jucării. Aici, s-au cheltuit cu 36% mai puțini bani decât anul trecut. Dacă, în 2022, se înregistra o tranzacție medie de 220 de lei, anul acesta românii au plătit doar 180 lei de fiecare dată când au cumpărat jucării pentru copii.
Despre Global Payments
Global Payments este lider mondial în furnizarea de servicii tehnologice de plată pentru clienți din 100 de țări și, anual, procesează peste 50 de miliarde de tranzacții pentru aceștia. Pentru comercianții din România, tranzacțiile anuale procesate sunt de aproximativ 6,5 miliarde de lei, prin gestionarea a peste 14.000 de terminale de plată. Compania se concentrează în principal pe micii retaileri și antreprenori, iar în Europa Centrală și de Est are 65.000 de clienți, cu aproape 100.000 de terminale.
Global Payments este unul dintre cei mai importanți furnizori de soluții de plata pentru România, Cehia, Slovacia și Austria. Suntem furnizorul exclusiv de soluții de plată cu cardul pentru Banca Comercială Română, dar oferă soluții fiabile indiferent de bancă. În oferta sa, clienții găsesc atât terminale de plată, cât și portaluri de plată, împreună cu multe alte servicii suplimentare. Compania utilizează cea mai înaltă securizare posibilă 3D Secure și este certificată PCIDDS.