Românii, predispuși la consum

veniturileAșteptările economice ale consumatorilor din România au crescut la 18,3 puncte la sfârșitul primului trimestru din 2017 (T1) – nivel la fel de bun ca în octombrie 2015, după ce indicatorul se afla încă la 3,3 puncte în urmă cu un an.

Astfel, românii au o imagine mult mai optimistă asupra viitorului decât aveau acum 12 luni, potrivit studiului GfK privind climatul de consum din Europa în primul trimestru din 2017.

Aceasta se datorează așteptărilor consumatorilor români privind veniturile care au crescut brusc la 33,7 puncte la sfârșitul trimestrului. Aceasta este cea mai mare valoare înregistrată de când țara a fost inclusă pentru prima dată în studiul privind climatul de consum, în mai 2001.

După scăderea constantă a șomajului în ultimii ani, consumatorii români se așteaptă la venituri mai mari.

În acord cu așteptările lor de creștere a veniturilor, românii sunt, de asemenea, pregătiți din nou pentru a face achiziții mai mari, care le depășesc nevoile zilnice. Situându-se la 16,4 puncte, disponibilitatea de cumpărare înregistrată la sfârșitul lui martie a avut cea mai mare valoare din septembrie 2006.

g1-e1493209132744

veniturile

dorinta de cumparare

În rândul consumatorilor europeni, dispoziția pozitivă a continuat în primul trimestru al anului 2017, iar după cel mai înalt nivel din ianuarie 2008 înregistrat la sfârșitul lunii decembrie 2016, până în ianuarie, climatul de consum pentru cele 28 de țări UE a crescut cu încă două puncte, până la 19,9, menținându-se la un nivel de 18,9 în martie, conform studiului GfK.

În ceea ce privește așteptările diferite privind situația economică și veniturile și indicatorii pentru disponibilitatea de cumpărare, s-au evidențiat diferențe mari în analizele individuale ale țărilor în care s-a efectuat sondajul.

Acestea pot fi atribuite dezvoltării economice diferite și situației de pe piața forței de muncă. Influența temelor predominante la nivel paneuropean, cum ar fi Brexit-ul, avântul partidelor naționaliste, noul guvern din S.U.A. și războiul din Siria nu au afectat, prin urmare, în mod egal dezvoltarea indicatorilor în toate țările.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.