Scandalul Volkswagen: CE lucrează la îmbunătăţirea regulilor de autorizare a noilor modele de maşini

Comisia Europeană (CE) lucrează la îmbunătăţirea regulilor de autorizare a noilor modele de automobile şi va prezenta un proiect până la sfârşitul acestui an, în urma scandalului provocat de măsluirea testelor pentru emisiile poluante ale automobilelor diesel ale grupului german Volkswagen (VW).

Folosirea de către VW a unui software care reduce niveul noxelor în timpul testelor a declanşat numeroase cereri de modificare a sistemului de autorizare a automobilelor în Europa, relatează Reuters.

“Ne vom concentra pe clarificarea şi întărirea sistemului de rechemări şi pe schimbul de informaţii între diferitele instituţii care dau autorizaţii”, a declarat un purtător de cuvânt al Comisiei.

Noile reguli de supraveghere a pieţei vor optimiza procedurile pentru colaborarea şi schimbul de informaţii între statele membre şi ar urma să fie prezentate de Comisie până la sfârşitul acestui an.

Propunerea trebuie apoi să fie aprobată de cele 28 de state membre şi de Parlamentul European.

Comisia admite faptul că a cunoscut de ani de zile discrepanţele dintre nivelul emisiilor din traficul real şi cel generat de automobile în timpul testelor de laborator, atunci când noile modele de vehicule sunt testate pentru a vedea dacă respectă legislaţia europeană referitoare la noxe.

Executivul UE a interzis softurile care influenţeză rezultatele testelor de noxe în 2007 şi a început să lucreze la îmbunătăţirea procedurilor de testare, care să facă mai dificilă utilizarea unor astfel de dispozitive ilegale. Instituţia susţine însă că nu a avut informaţii concrete despre folosirea acestor softuri de către producători auto.

Noile teste vor completa rezultatele de laborator prin testarea vehiculelor în condiţii reale de trafic şi vor fi introduse începând de anul viitor.

Potrivit legislaţiei actuale, autorităţile naţionale trebuie să supravegheze respectarea de către producători a limitelor de emisii, după aprobarea prototipurilor.

În paralel, au apărut tot mai multe apeluri pentru crearea unei autorităţi de reglementare independente, la nivelul UE, întrucât autorităţile naţionale de profil nu au niciun interes să pună la îndoială legalitatea vehiculelor pe care le-au aprobat.

Grupul auto german Volkswagen este implicat într-un megascandal după ce a recunoscut săptămâna trecută că a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial (dintre care 2,8 milioane în Germania) cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.

Directorul general Martin Winterkorn a demisionat, fiind înlocuit cu Matthias Muller, directorul Porsche, una dintre cele 12 mărci care aparțin Volkswagen.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.