Presa olandeză a anunțat, în urmă cu câteva zile, că Scania va relua, gradual și cu precauțiuni, producția, în cadrul fabricilor sale din Zwolle (linie de producție) și Meppel (vopsitorie cabine), din Țările de Jos. De asemenea, Grupul Daimler a anunțat repornirea activității la o parte dintre fabricile din Germania, începând cu 20 aprilie.
La fabrica Scania din Zwolle, linia de producție va fi repornită pe 20 aprilie, iar în Meppel, liniile și cabinele de vopsitorie vor fi operaționale din 28 aprilie. În prima fază, volumele vor fi, încă, reduse, producătorul concentrându-se, în primul rând, pe crearea unui mediu de lucru sigur pentru angajați și pe verificarea capacității furnizorilor.
Scania a decis oprirea temporară a producției la fabricile din Olanda, la jumătatea lunii martie, principalul motiv fiind sistarea fluxului de piese și subansamble din partea furnizorului său din Franța, țară afectată, la rândul ei, de epidemia de COVID-19, care a dus la închideri de fabrici.
În mod normal, la fabrica din Zwolle lucrează 2000 de angajați, iar, la Meppel, 500.
Daimler repornește motoarele
Grupul Daimler a anunțat, la rândul său, în cadrul unei declarații remise presei germane, că va implementa o repornire coordonată a producției în cadrul fabricilor de autoturisme Mercedes-Benz de la Sindelfingen și Bremen, în prima fază într-un singur schimb, și în cadrul fabricilor de producție vanuri, camioane și autobuze. Daimler a precizat că va extinde, totuși, programul de lucru mai scurt pentru angajații săi din Germania (Kurzarbeit), până pe data de 30 aprilie.
Producătorii auto europeni pun accentul pe sănătatea angajaților
Volkswagen, pentru moment, a decis doar să crească producția de piese și componente din cadrul câtorva fabrici care și-au continuat activitatea la scară redusă, pentru a asigura furnizarea de componente către fabricile din China. Este vorba despre 1.700 de angajați, din cadrul unităților de producție din Brunswick, Kassel, Salzgitter, Chemnitz și Hanovra. Dar producătorul implementează măsuri stricte de prevenție, protecție și monitorizare a angajaților care se vor întoarce la lucru.
Ferrari, pe de altă parte, intenționează să reia producția în scurt timp, dar cu aplicarea unui plan de măsuri de protecție care include analize de sânge voluntare pentru angajați și implementarea unor aplicații pentru monitorizarea eventualelor simptome și ajutor medical.
Și Audi a anunțat reluarea producției de motoare, în cadrul fabricii sale din Ungaria, pentru a asigura aprovizionarea altor fabrici de pe continent, pe care speră să le redeschidă către sfârșitul lunii aprilie.
Așteptăm vești bune și din partea altor producători din lumea auto, puternic afectată, în ultimele luni, de criza provocată de pandemia de COVID-19.