IRU solicită acțiuni guvernamentale urgente cu privire la creșterea prețurilor la carburanții pentru transportul rutier comercial, inclusiv limitarea prețurilor la carburanți și reducerea impozitării carburanților, pentru a evita o criză economică mai largă.
Precizările IRU:
Operatorii comerciali de transport de mărfuri și pasageri din toate regiunile raportează o imagine sumbră în ceea ce privește creșterea prețurilor la combustibil, așa cum au subliniat și membrii IRU, reuniți săptămâna aceasta la Bruxelles.
IRU solicită acțiuni urgente pentru a limita prețurile la carburanți pentru transportul rutier comercial și pentru a reduce sau reduce taxele și accizele la combustibil pentru operatorii comerciali.
Prețurile globale ale petrolului, atingând săptămâna aceasta cel mai ridicat nivel din 2008, urmează să crească pe fondul instabilității continue și a sancțiunilor legate de criza din Ucraina.
Prețurile medii la motorină, inclusiv taxele și accizele, în cele 51 de țări din toate regiunile pe care IRU le urmărește săptămânal, au crescut cu 33% în ultimele 12 luni. Cu marje subțiri, operatorii trebuie să transfere creșterile de costuri către utilizatori sau riscă falimentul și presiunea suplimentară asupra rețelelor de transport.
Radu Dinescu, președintele IRU: „Operatorii de transport rutier comercial se confruntă cu creșterea rapidă a prețurilor la combustibil. Unii sunt deja în pragul falimentului, dar dacă transportul rutier nu funcționează corespunzător, lanțurile de aprovizionare deja întinse vor fi afectate și mai mult. Cei mai mari perdanți vor fi clienții operatorilor, cetățenii obișnuiți și întreprinderile care vor avea de suferit dacă costurile transportului rutier comercial vor scăpa de sub control.”
Toate transporturile multimodale de mărfuri și cele mai multe călătorii multimodale de pasageri depind de serviciile de transport rutier comercial pentru tot sau o parte a rutei.
Adăugată de presiunea continuă post-pandemică asupra lanțurilor globale de aprovizionare și de inflația crescândă, creșterile costurilor de transport rutier comercial afectează deja serios comunitățile și întreprinderile din întreaga lume.
Umberto de Pretto, secretar general IRU: „Aproape tot ceea ce este mâncat, purtat sau folosit de populația lumii este transportat cu camionul la un moment dat în lanțul său de aprovizionare. Dacă creșterea costurilor transportului rutier comercial nu este limitată de urgență, prin plafonarea prețurilor la carburanți și reducerea taxelor la carburanți pentru operatori, toate comunitățile și sectoarele economiei globale riscă consecințe inflaționiste grave. IRU face apel la guverne să acționeze urgent.”