CFR Infrastructură a semnat, în seara de 22 septembrie, contractul pentru construirea ultimei secțiuni de cale ferată din zona Predeal-Brașov, care va întregi Coridorul feroviar IV. Este vorba despre secțiunea 2 Apața-Cața, din tronsonul de feroviar Brașov-Sighișoara.
Asocierea Aktor-Railworks-Alstom-Arcada-Euroconstruct a fost desemnată câștigătoare a licitației, în luna decembrie 2019, cu un preț de 2,72 de miliarde de lei, fără TVA (615,7 milioane euro). Au urmat 9 luni de contestații.
Subsecţiunea Apaţa-Cața este situată pe Axa prioritară TEN-T 22 (Coridorul Rin-Dunăre, ramura nordică) Nürnberg-Praga-Viena-Budapesta-Curtici-Simeria-Brașov-București-Constanța.
Lucrările de modernizare vor contribui la dezvoltarea infrastructurii feroviare prin sporirea vitezei de circulaţie la 160 km/h pentru trenurile de călători şi la 120 km/h pentru trenurile de marfă.
Obiectivul principal al acestei investiții este promovarea mobilităţii sustenabile pe secţiunea frontiera maghiară-Curtici-Arad-Simeria-Sighişoara-Braşov, prin creşterea vitezei de circulaţie, reducerea duratei de transport, creşterea siguranţei feroviare, facilităţi pentru accesul persoanelor cu mobilitate redusă, introducerea sistemelor moderne de semnalizare şi de management al traficului, îmbunătăţirea gradului de confort oferit călătorilor în staţiile de cale ferată.
Proiectul cuprinde o gamă variată de lucrări feroviare, precum infrastructura, suprastructura căii ferate, lucrări de artă – poduri/podețe/viaducte/tuneluri -, electrificare şi energoalimentare, telecomunicaţii feroviare (inclusiv GSM-R), semnalizare feroviară (centralizare electronică şi ETCS nivel 2) şi lucrări de construcţii civile în staţii.