Societatea de Transport Bucureşti (STB) a anunțat, în 15 noiembrie, că are un nou director general: Mihai Petcu, numit în locul lui Alexandru-Hazem Kansou, fost consilier general în CGMB, care fusese numit în funcție la jumătatea lunii mai, în locul lui Mihai Creci, căruia i se încheiase mandatul provizoriu (iar acum este directorul general al Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară Termoenergetică Bucureşti-Ilfov).
Cu ocazia preluării mandatului, noul șef a convocat o ședință la sediul STB cu toți directorii, pentru a discuta obiectivele și prioritățile sale.
Potrivit unui comunicat al STB transmis ZIUA CARGO, noul director general are ca obiectiv prioritar creșterea calității serviciilor de transport oferite cetățenilor. Iată principalele ținte:
„1. Gestionarea situaţiei cu privire la prevenirea infectării cu virusul SARS-COV-2, respectiv emiterea unor decizii privind angajaţii STB (reglementarea muncii la domiciliu, organizarea timpului de lucru în două schimburi, continuarea testării angajaţilor aflaţi în contact direct cu publicul său a celor suspecţi etc.), şi protejarea publicului călător (dezinfectarea permanentă a vehiculelor; monitorizarea liniilor de transport pentru evitarea aglomeraţiei la orele de vârf etc.);
2. Eficientizarea pregătirilor pentru iarnă (măsuri de asigurare a stocurilor şi utilajelor necesare pentru combaterea poleiului şi a zăpezii, piese de schimb, asigurarea personalului necesar pentru a face față oricărei situații generată de condițiile meteo etc.);
3. Transparență decizională – bucureștenii trebuie să știe cum sunt folosiți și unde merg banii publici din bugetul STB. Doar așa va fi oprită risipa banilor publici!
4. Digitalizarea companiei cu scopul reducerii costurilor, dar și a creșterii performanței prin eficientizarea activității atât în plan intern, cât și în relația cu cetățenii, dar și cu autoritățile și cu partenerii contractuali;
5. Comunicare eficientă pentru călători – o importanță deosebită va fi acordată informării cetățenilor cu privire la noutățile apărute în programul de transport al Societății, precum și despre proiectele ce vizează transportul public din Capitală;
6. Dezvoltarea Societății cu bani europeni. Înființarea unui Departament care se va ocupa exclusiv de scrierea, depunerea și implementarea proiectelor cu fonduri europene;
7. Investiții pentru modernizarea parcului de vehicule existent, un dispecerat modern ce presupune monitorizare și raportare în timp real, dar și în infrastructura căilor de rulare pentru tramvaie, inclusiv pentru reamenajarea tuturor refugiilor de tramvai”.
„Îmi doresc o dezvoltare reală a Societății, dar și o relaționare cu călătorii mult mai eficientă decât până acum, astfel încât aceștia să fie informați în timp util despre proiectele noastre, dar și despre eventualele disfuncționalități apărute în furnizarea serviciilor de transport. Aduc în fața bucureștenilor întreaga mea experiență profesională, tot entuziasmul și energia celor 36 de ani ai mei, astfel ca, împreună cu colegii mei din STB SA, să contribuim substanțial la îmbunătățirea serviciilor de transport public din București”, a declarat Mihai Petcu.
La finalul şedinţei Comitetului Director al STB, Mihai Petcu a fost în vizită la şantierul din zona intersecţiilor Bulevardului Timişoara cu Strada Valea Oltului şi Strada Valea Cascadelor, unde se execută lucrări de refacere a căii de rulare.