Directorul general al CNAIR, Cristian Pistol a declarat, în 2 iunie, la videoconferința bilunară, în care a fost prezentată evoluția proiectelor de infrastructură rutieră din regiunea Moldovei, respectiv A7 (Autostrada Moldova) și A8 (Autostrada Unirii), că este necesară construirea a două ecoducte la capetele A8.
Precizările șefului CNAIR:
„Este foarte important să precizăm că, în pofida unor dificultăți întâmpinate, căutam permanet soluții astfel încât să nu afectăm finanțarea acestui proiect, al Autostrazii A8.
Totodată, pentru asigurarea finanțării prin fonduri europene acordăm o atenție deosebită acelor lucrări de mediu, astfel încât ele să nu crească exponențial valoarea proiectului și să nu pună în pericol finanțarea.
Consultantul pentru mediu al prestatorului a stabilit necesitatea realizarii a două ecoducte care trebuie sa fie amplasate pe secțiunile de la capetele A8, respectiv cele finanțate prin PNRR. Valoarea este de peste 37 de milioane de euro, pentru cele două ecoducte aflate la o distanță de 13 km respectiv 7 km de corpul autostrăzii.
Există riscul ca aceste lucrări suplimentare să crească valoarea investiției astfel încât Rata Internă de Rentabilitate a proiectului să scadă, ceea ce ar periclita finanțarea din fonduri europene.
Cu siguranță, amplasarea acestor ecoducte va implica emiterea unor noi certificate de urbanism precum și realizarea unor noi studii pe teren (topografic, deminare, geotehnic, arheologic).
În acest sens, am identificat împreună cu colegii mei soluții pe care le-am discutat cu prestatorul. Urmează să fie verificate cu autoritatea de mediu pentru a ne asigura că respectăm rigorile legislaței în domeniu.
Obținerea Acordului de Mediu este un proces de durată îndelungată care implică o serie de consultări publice și excede competențelor CNAIR.
Facem însă tot ce ține de noi pentru a livra elementele necesare obținerii acestui Acord.
A fi echilibrat acum și a identifica soluții reale înseamna o finațare sigură pentru construcția acestei autostrăzi.
În ceea ce privește A7, lucrurile sunt pe un traiect normal, după cum urmează:
Secțiunea Ploiești-Buzău are 3 loturi. Pentru două dintre acestea vor fi semnate contracte de execuție în cel mai scurt timp posibil. Pentru cel de al treilea lot asteptăm decizia Curții de Apel București care a rămas în pronunțare.
Pentru secțiunea Buzău-Focșani, care are 4 loturi, au fost depuse oferte care se află acum în evaluare.
Pentru secțiunea Focșani-Bacău au fost aprobați indicatorii tehnico-economici în CTE al CNAIR, acesta fiind primul pas pentru aprobarea acestora prin Hotarâre de Guvern.
Secțiunea Bacău-Pascani, care are 3 loturi, are aprobați indicatorii tehnico-economici iar proiectul tehnic este în analiză în vederea aprobarii în CTE al CNAIR.
Urmează ca imediat după acest pas să fie lansată procedura de achiziție publica pentru executia lucrărilor.
Mulțumim autoritaților publice, centrale și locale pentru implicarea activă si pentru sprijinul constant pe care îl acordă acestor proiecte.
Dupa cum puteti observa, facem tot posibilul pentru ca PNRR sa nu fie în pericol!”.