SIPEX și-a mărit afacerile cu 9%

SIPEX, distribuitor de materiale și finisaje pentru construcții, a înregistrat o cifră de afaceri de 158 de milioane de lei, în creștere cu aproximativ 9% comparativ cu perioada similară din 2023, prin avansul vânzărilor în toate cele 3 canale de distribuție.  

Această performanță s-a datorat unui management atent al stocurilor, previzionării precise a vânzărilor, precum și gestionării atente a cheltuielilor, cu evoluții pozitive ale vânzărilor pe toate cele 3 canale de distribuție. În structura veniturilor, vânzările înregistrate pe canalul retail tradițional au crescut cu 6%, cele realizate prin canalul B2B cu 14%, și cele prin magazin și online cu 29%.

Profitul net realizat în S1 2024 a fost de 3 milioane de lei, o scădere de 6,6% față de S1 2023, ca urmare a creșterii cheltuielilor de exploatare, în special cele legate de achiziționarea de mărfuri, salarii, utilități, precum și a noului impozit minim pe cifra de afaceri. Raportat la T2 2024, profitul net a înregistrat o creștere semnificativă în T2, pe fondul creșterii vânzărilor cu 28%.

Compania operează cu un model de afaceri integrat, organizat în 3 linii de afaceri: vânzare și distribuție de materiale și finisaje pentru construcții, prestări servicii (consultanță tehnică) și vânzare de produse finite colorate.

Distribuția se realizează prin cele trei canale:

• Retailul tradițional – magazine de diferite dimensiuni, cu excepția celor DIY (Do It Yourself), cu vânzare prin agenți dedicați.

• Business to business (corporate) – societăți de construcții, dezvoltatori, instituții de stat sau private, echipe de meseriași și persoane fizice care construiesc în regie proprie sau își renovează proprietățile. Din 2019 compania are un canal dedicat acestui segment, un site web, care are scopul de a simplifica procesul de vânzare către partenerii existenți și de a reduce costurile operaționale, prin oferirea unor facilități self-service.

• Magazin online propriu – cu aplicație de mobil, tabletă și laptop. Aplicația utilizată repartizează comenzile către cele mai apropiate puncte de lucru, astfel încât livrarea să se facă într-un timp cât mai scurt.

Irinel Gheorghe

Irinel Gheorghe, CEO SIPEX: Rezultatele din primul semestru al anului 2024 reflectă capacitatea noastră de a ne adapta și de a răspunde eficient la dinamica pieței. Am prioritizat consolidarea poziției în piață, am gestionat cu succes provocările, de la schimbările fiscale la deficitul de forță de muncă, înregistrând cel mai bun semestru din punct de vedere al cifrei de afaceri din ultimii trei ani. Creșterea de 9% a afacerilor și consolidarea în canalul B2B ne încurajează să ne urmăm obiectivele ambițioase. Ne concentrăm pe extinderea portofoliului de produse, urmărind nevoile din piața construcțiilor de logistică, industrie și infrastructură. Explorăm, totodată, noi oportunități pentru dezvoltarea afacerii și creștere sustenabilă, având ca obiectiv atingerea unei cifre de afaceri de 100 de milioane de euro până la finalul anului 2026.

Despre SIPEX

De-a lungul celor 27 de ani de activitate, SIPEX a construit parteneriate pe termen lung, are aproximativ 300 de angajați, deține 12 centre logistice și un parc auto de 191 de autovehicule. Punctele de lucru și de desfacere ale companiei sunt: Brașov, București, Cluj, Craiova, Iași, Ilfov (Pantelimon), Focșani, Piatra Neamț, Prahova (Ariceștii Rahtivani), Râmnicu Vâlcea, Suceava, Timișoara.

SIPEX a fost listată la Bursa de Valori București în piața AeRO, în 3 iunie 2022, în urma unui plasament privat prin care a atras 10,6 milioane de lei de la 54 de investitori, iar începând cu 20 martie 2023, acțiunile SIPEX au intrat în structura indicelui BETAeRO.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.