STB: Primele 15 tramvaie Imperio intră în circulație pe linia 41

Primele 15 tramvaie Imperio achiziționate de Primăria Capitalei vor circula, începând din 10 decembrie, pe linia 41, iar Societatea de Transport București (STB) a instruit 91 de manipulanți pentru a conduce acest nou model de vehicul de transport în comun.

Până la sfârşitul acestui an, vor fi furnizate 17 tramvaie, din totalul celor 100 prevăzute în contractul încheiat de Municipalitate cu Asocierea Astra Vagoane Călători – CRRC Qingdau Sigang CO.

Iar ca măsură de prevenire a actelor de vandalism și pentru a încuraja plata călătoriei, fiecare tramvai va avea controlor dedicat, responsabil pe partea de informare și de monitorizare a activităților pe parcursul întregii zile.
 
„Odată cu venirea acestor tramvaie, oferim publicului călător condiții mai bune de deplasare, care să-i determine să utilizeze din ce în ce mai mult transportul public. Ca orice nouă investiție, aceasta trebuie păstrată, ea fiind un bun al tuturor utilizatorilor. Pe lângă îmbunătățirea confortului și a calității serviciului de transport, noile tramvaie contribuie la eficientizarea STB, ceea ce duce la posibilitatea a noi investiții benefice călătorilor ”, a declarat Adrian Criț, directorul general al STB.
 
Achiziționarea celor 100 de tramvaie noi aduce o serie de avantaje și premiere, atât pentru STB, cât și pentru călători:
  • vehiculele au noua generație de validatoare la fiecare ușă, pentru plata călătoriei atât cu cardul bancar, cât și cu dispozitive smart NFC;
  • tramvaiele au sistem de aer condiționat și încălzire HVAC, ce va permite reglarea automată a temperaturii, fără a mai fi necesară deschiderea geamurilor exterioare în niciun sezon;
  • noile tramvaie sunt echipate cu prize USB pentru alimentarea dispozitivelor mobile și vin cu sisteme de informare audio-video vizibile din orice loc al salonului, inclusiv Wi-Fi gratuit;
  • accesibilităatea este crescută, datorată podelei total coborâte și a celor 5 uși duble de acces;
  • capacitatea de transport este mărită, fără a fi necesară creșterea parcului circulant;
  • consum energetic mult mai redus față de tramvaiele aflate în exploatare; astfel, consumul energetic specific este de doar jumătate din cel al unui vagon V3A, respectiv doar o treime din valoarea unui tramvai Tatra;
  • din punct de vedere al exploatării, utilizarea noilor sisteme de tracțiune aduce o reducere a perioadelor de imobilizare pentru reviziile periodice dar și o reducere a timpilor necesari reparațiilor accidentale;
  • timp redus de parcurs și calitate crescută a rulării, prin sistemele moderne de tracțiune bazate pe motoare de curent alternativ cu invertoare de tracțiune;
  • conducătorii tramvaielor beneficiază de condiții moderne de operare, cu o cabină spațioasă, echipată cu aer condiționat, camere video cu vedere în interiorul și exteriorul tramvaielor și un sistem de informare care oferă informații despre starea de funcționare a tuturor sistemelor ce concură la securitatea și buna funcționare a tramvaiului.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.