Primarul general al Capitalei, Gabriela Firea și Ministrul Transporturilor, Felix Stroe, au avut în 2 noiembrie, la sediul Municipalității, o primă întrevedere de lucru pentru a discuta despre eficientizarea transportului public in regiunea București-Ilfov.
Au fost discutate eternele subiecte: “posibilitatea preluării de către PMB a Metrorex, implementarea biletului unic de transport în zona București-Ilfov, modernizarea centurii Capitalei, situația lucrărilor la Pasajul Domnești, precum și alte aspecte care vizează îmbunătățirea condițiilor de trafic din Capitală”, potrivit unui comunicat al PMB.
Iată ce a declarat Gabriela Firea:
“Ne-am întâlnit astăzi pentru a identifica soluții rapide și eficiente pentru rezolvarea unor probleme care trenează de prea mult timp. Autoritatea locală și autoritatea centrală trebuie să pună bazele unui parteneriat clar, cu rezultate concrete pentru cetățeni.
Autoritatea locală este în întregime responsabilă pentru planificarea serviciului public local și regional, conform Constituției României, dar și normelor impuse de legislația europeană.
În acest sens, încă de la preluarea mandatului, am discutat cu toate guvernele, atât pentru trecerea companiei Metrorex de la Ministerul Transporturilor la Primăria Capitalei, cât și despre transferul centurii București către PMB.
În toate capitalele Uniunii Europene, acestea sunt în administrarea autorității locale, care poate astfel sa acționeze eficient și unitar pentru modernizarea transportului public local si regional.
De altfel, în PMUD – acest document strategic extrem de important pentru dezvoltarea regiunii București-Ilfov – se prevede clar ca metroul trebuie să fie gestionat de autoritatea publică locală”.
Felix Stroe “a asigurat municipalitatea de tot sprijinul pentru proiectele de infrastructură metropolitană”, precizează PMB.
“Împreună suntem o echipă care muncește în interesul bucureștenilor și vrem să deblocăm, cât mai rapid, lucrările care au îngreunat traficul în Capitală, în ultimii ani”, a spus el.
În ceea ce privește Tichetul unic de transport, ministrul a declarat:
“Acordăm tot sprijinul Bucureștiului, vrem să rezolvăm toate problemele care țin de ministerul pe care îl conduc, pentru ca atât noi cât și dumneavoastră lucrăm în sprijinul cetățenilor. Am solicitat conducerii Metrorex să urgenteze procedurile pentru ca foarte rapid să avem și în București un tichet unic de transport, la fel ca în toate capitalele Uniunii Europene”.
Despre Centura Capitalei, Gabriela Firea a declarat:
“Finalizarea lucrărilor la centura ocolitoare a Capitalei reprezintă una dintre cele mai importante măsuri prevăzute de PMUD. În ultimii 27 de ani, preocuparea față de centura Capitalei a fost minimală, ceea ce reprezintă un factor agravant al congestiei traficului rutier din București. Dacă nu se face transferul centurii la Municipiul București, vă rugam să luați măsurile necesare care se impun pentru urgentarea lucrărilor de modernizare a acesteia, lucrări care includ atât extinderea la 4 benzi a tronsonului DN2-A2, dar și pasaje peste centură, unde sunt cele mai mari congestii de trafic. Un exemplu concludent îl constituie pasajul de la Domnești, unde trebuie urgentate demersurile pentru începerea construcției”.
Alte discuții au vizat înființarea unor noduri intermodale (autogara, capăt linii de tramvai, autobuz, metrou, park&ride) la intrările din oraș și despre mutarea autogărilor din zonele centrale.
“În urma discuțiilor s-a convenit, de asemenea, transferarea mai multor terenuri din administrarea Ministerului Transporturilor (ocupate de linii feroviare scoase din funcțiune, gări și cantoane, situate in intravilanul Municipiului București) în administrarea PMB, pentru a fi transformate în străzi, parcuri sau centre comunitare (ex. Strada Liniei, sos. Progresu etc.)”, mai arată Primăria Capitalei în comunicatul remis redacției.