WebEye a realizat un studiu privind eficientizarea planificării activității de transport și reducerea consumului de carburant, principalele atuu-uri ale soluțiilor telematice.
Majoritatea clienților WebEye evidențiază, ca principale beneficii ale utilizării soluțiilor telematice, eficientizarea planificării curselor și reducerea consumului de carburant, reiese dintr-un studiu realizat de WebEye în perioada februarie – martie 2018 pe un eșantion reprezentativ de 100 de companii.
Astfel, 66% dintre participanții la interviu au declarat că implementarea soluțiilor telematice la nivelul flotei a influențat pozitiv activitatea companiei, în sensul unei mai bune planificări a curselor auto. 38% dintre respondenți au constatat reducerea consumului de combustibil, iar 22% au menționat la capitolul beneficii scăderea costurilor cu întreținerea mașinilor.
„Rezultatele studiului nu sunt o surpriză pentru noi pentru că în cei peste 10 ani de activitate în România am cerut mereu opinia clienților în legătură cu soluțiile noastre. Mă bucură însă interesul manifestat de clienți față de studiul propus de noi și faptul că, iată, impactul asupra business-ului clienților noștri este reconfirmat prin răspunsurile acestora”, a spus Levente Gall, director general WebEye Europa Centrală și de Est.
Cei mai mulți dintre respondenți – 55% – au spus că folosesc soluțiile telematice de peste 3 ani, flotele având în medie 1-10 mașini (75% dintre participanți), restul gestionând parcuri auto de 50 – peste 100 de mașini.
Întrebați de ce au luat decizia de a implementa o soluție telematică, cei mai mulți au indicat dorința de a eficientiza activitatea firmei și de a avea un control mai bun al costurilor, dar și asupra personalului, în acest context fiind menționată posibilitatea monitorizării stilului de condus al șoferilor, oferită prin soluția WebEye DrivingStyle. O mai bună planificare a traseelor, monitorizarea pas cu pas a tuturor mașinilor, în timp real, precum și controlul rutelor și al timpilor de condus au fost de asemenea menționate ca obiective pentru trecerea la o flotă monitorizată conform celor mai noi standarde în domeniu.
De asemenea, respondenții s-au declarat mulțumiți și de faptul că, prin telematică, informațiile ajung la șoferi și în dispecerat în timp real, că șoferii au devenit mai responsabili, rapoarte detaliate despre toată activitatea flotei sunt disponibile rapid și s-au eliminat drumurile inutile pentru descărcarea tahografului, care acum se poate face de la distanță, indiferent de locația mașinilor.
Unii dintre participanții la studiu au luat-o înaintea avansului tehnologic, imaginând și propunând diverse funcții noi pe care le consideră utile pentru activitatea lor. S-au propus, de pildă, soluții pentru interconectarea cu benzinăriile, pentru a afla care comercializează cea mai ieftină benzină, stabilirea pragurilor de viteză, individual, pe anumite mașini, posibilitatea primirii unor alerte privind expirarea unor documente sau afișarea soldului HU-GO.
WebEye Telematics Group
WebEye Telematics Group este un jucător-cheie pe piața telematică internațională și cel mai mare furnizor de servicii telematice din Europa. Grupul are sediul în Ungaria, unde deține și un centru de cercetare și dezvoltare, și filiale în 14 țări europene. În prezent, WebEye are peste 60.000 de soluții active, iar în 2017 a avut o cifră de afaceri consolidată de peste 14 milioane de euro. Serviciul principal al grupului, care îl confirmă drept lider pe piață, este soluția WebEye bazată pe tehnologia GPS/ GPRS, cu ajutorul căreia transportatorii și companiile din sectorul logistic pot să își organizeze eficient activitatea și să își gestioneze corect resursele.