UPDATE: Peste 2.000 de pasageri cărora li s-au anulat intempestiv zborurile, în 8 iulie, în urma grevei mascate a piloților de la TAROM sunt contactați acum să li se acorde despăgubiri, a declarat purtătorul de cuvânt al companiei, Alexandru Anghel.
TAROM și-a reluat zborurile, în 9 iulie, după o zi în care 29 dintre cei aproape 150 de piloţi ai companiei (circa 20%) s-au declarat inapți temporar, pentru a obține majorări salariale.
După o noapte de negocieri cu conducerea companiei, piloții au obținut creșterea salariilor, în etape.
„În urma situaţiei întâmpinate în 8 iulie, aceea de anulare a numeroase zboruri ca urmare a declaraţiilor individuale de inapt pentru zbor a personalului navigant, compania TAROM îşi cere scuze pasagerilor săi pentru tot disconfortul creat şi depune toate eforturile pentru a reduce impactul pe care această situaţie îl are asupra planurilor lor de călătorie. Compania a oferit alternative pentru pasagerii afectaţi de aceste anulări, iar echipa de asistenţă este în contact direct cu pasagerii pentru a oferi informaţii detaliate privind reprogramarea zborurilor, rambursările sau alte opţiuni disponibile”, a transmis, în 9 iulie, TAROM.
Operatorul aerian naţional a anulat, în 9 iulie, zeci de curse interne şi externe din cauza indisponibilităţii temporare a membrilor echipajului de zbor.
Potrivit Sindicatului Piloţilor de Linie din România (SPLR), compania înregistrat pierderi de aproximativ 2,5 milioane de euro, pe perioada protestului de luni al piloţilor, acesta fiind un semnal de alarmă împotriva condiţiilor actuale de muncă şi managementului deficitar din companie.
Ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu, a declarat că TAROM va trebui să despăgubească pasagerii ale căror zboruri au fost anulate.