Tetra Pak și-a redus cu 20% emisiile de gaze cu efect de seră

Tetra Pak și-a redus cu 20% emisiile de gaze cu efect de seră (GES), începând cu 2019, în lanțul său valoric și cu 47% în cadrul propriilor operațiuni, potrivit raportului de sustenabilitate pentru anul financiar 2023.

Raportul, al 25-lea al companiei, detaliază activitatea pe care a avut-o compania în cinci domenii interdependente: sisteme alimentare, circularitate, climă, natură și durabilitate socială.

„Acest succes plasează Tetra Pak într-o poziţie favorabilă pentru a-şi îndeplini angajamentul de a obține zero emisii nete de GES în propriile operațiuni, până în 2030, şi sprijină obiectivul pe termen lung al companiei de a colabora cu furnizorii, clienţii şi partenerii săi pentru a atinge zero emisii nete de carbon în lanțul său valoric până în 2050”, precizeză reprezentanții companiei.

Un alt moment de referinţă, detaliat în raport, a fost lansarea unui ambalaj aseptic pentru băuturi, în care s-a inlocuit stratul protector din aluminiu cu un strat pe bază de hârtie, produs ce reduce amprenta de carbon a companiei cu o treime (33%) și o aduce cu un pas mai aproape de dezvoltarea celui mai sustenabil ambalaj alimentar din lume. Această premieră mondială a fost rezultatul unei investiții de 100 de milioane de euro în cercetarea și dezvoltarea ambalajelor, în 2023, ce este planificată anual, pentru următorii 5 până la 10 ani.

Adolfo Orive

Adolfo Orive, președinte și CEO al Tetra Pak: „Colaborarea în industria alimentară este tot mai importantă pentru a putea alimenta în mod sustenabil populația globală în continuă creștere. Prezența noastră globală și soluțiile complete ne oferă în fiecare zi oportunități de colaborare cu factorii interesați de-a lungul lanțului nostru valoric, de la fermieri și producători de alimente, până la furnizori, factori de decizie politică, consumatori și alți parteneri. Înțelegem responsabilitatea pe care o avem și ne menţinem angajamentul de a avea un rol major în transformarea sistemelor alimentare, pentru a le face mai sigure, mai rezistente și sustenabile.”

Printre acțiunile recente din zona sustenabilității și inițiativele educaționale pe care le-a avut Tetra Pak la nivel local se numără și concursul „Elevii schimbă jocul: CartON!”, realizat în parteneriat cu Edupedu, cu scopul de a-i învăța pe elevii din România despre beneficiile reciclării ambalajelor din carton, precum cutiile de lapte. Copii din clasele primare și gimnaziale din 79 de școli din 32 de județe și București s-au înscris în concurs, cu proiecte și campanii de reutilizare a ambalajelor din carton. În cadrul competiției, au fost premiate 19 proiecte, unul dintre ele câștigând marele premiu pentru cea mai creativă și inspirațională campanie.

Alte realizări ale companiei la nivel global din ultimul an și inițiativele în desfășurare pentru protejarea alimentelor, oamenilor și a planetei:

  • Extinderea programelor de alimentație școlară: compania a ajutat 64 de milioane de copii din 49 de țări să aibă acces la lapte și alte băuturi hrănitoare prin intermediul programelor de alimentație școlară.
  • Accelerarea activității de reciclare: cantitatea de ambalaje din carton colectate și trimise spre reciclare în întreaga lume a crescut cu 7%, față de 2022. În plus, a existat o creștere cu 14% a cantității de polyAl trimisă pentru reciclare.
  • Recunoașterea primită pentru Leadership în Transparență și Performanță Corporativă privind schimbările climatice și pădurile de către organizația internațională non-profit de mediu CDP Forests, obținând un loc în prestigioasa “Listă A” pentru al optulea an consecutiv. Compania a primit totodată rating „A” la categoria securitatea apei, deși a fost primul an de raportare în acest domeniu.
  • Implementarea activă a Principiilor directoare ale ONU privind afacerile și drepturile omului.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.