Toate virajele de stânga vor fi eliminate prin cele două sensuri giratorii din zona Pasajului Otopeni, proiectul fiind propus de CNAIR SA și avizat de Inspectoratul General al Poliției Române, precizează CNAIR.
“Acest lucru a fost necesar ca urmare a depășirii capacității de circulație a intersecției, situație care se constată în prezent prin cozi interminabile la intrările în intersecție”, se arată în comunicatul transmis redacției.
Iată și celelalte precizări ale CNAIR:
“În afara eliminării acestui efect direct al depășirii capacității de circulație a intersecției se introduc la nivelul acesteia inclusiv măsuri suplimentare de creștere a siguranței circulației prin eliminarea unor puncte de conflict aferente virajului la stânga.
De asemnea, prin soluția nouă care presupune o creștere a capacității de circulație se obțin efecte pozitive pentru toți participanții la trafic. Unul dintre acestea este reprezentat de fluidizarea circulației și implicit a timpului petrecut în trafic.
Proiectul presupune următoarele lucrări de execuție:
- Lucrări de execuție în vederea reamenajării intersecției existente de sub Pasajul Otopeni;
Configurația intersecției propuse spre implementare în zona de sub Pasajul de la Otopeni păstrează în cea mai mare parte configurația existentă, asigurându-se astfel, inclusiv ușurinta la implementare și asigurarea unui confort optim la nivelul conducătorilor auto pe parcursul lucrărilor de execuție. Astfel, ambele bretele care deservesc accesul spre și dinspre DN 1, își mențin sensurile de mers, singura modificare fiind practic interzicerea virajului la stânga și amenajarea în acest sens a intersecției.
- Lucrări de execuție în vederea transformării punctelor de întoarcere existente în sens giratoriu, respectiv circulație în regim de sens giratoriu pe Centura București, la km 1+277, la intersecția cu Strada Drumul Gării (zona Lukoil la sfârșitul Rampei Podului Hobanat dinspre Tunari) și la km 69+031, aproximativ 2950 m față de pasajul Otopeni de pe DN1, spre Mogoșoaia;
Transformarea punctului de întoarcere existent de la km 1+277 (sfârșit rampă pod hobanat dinspre Tunari), în sens giratoriu rezolvă inclusiv problema accesibilității pentru zona deservită de acesta. Se păstrează scopul inițial pentru care a fost realizat, respectiv punct de întoarcere.
Transformarea punctului de întoarcere existent de la km 69+031, aproximativ 2950 m față de pasajul Otopeni de pe DN1, spre Mogoșoaia într-o zonă cu circulație în regim de sens giratoriu cu păstrarea scopului inițial pentru care a fost realizat respectiv punct de întoarcere.
Lucrările de execuție presupun totodată amplasarea de parapet prefabricat din beton tip New Jersey (separatori de sens) în axa drumului de Centură. Aceste lucrări vor fi executate pe toată lungimea sectorului de Centură delimitat de cele două puncte existente de întoarcere și transformate în sensuri giratorii definitive.
Acest proiect a fost demarat în anul 2015, avizat în iulie 2016, iar execuția sa a început anul acesta din fondurile de invesții ale CNAIR SA. Acest contract este derulat de Direcția Regională de Drumuri și Poduri București.
Înformații suplimentare:
Implementarea soluției proiectate se va realiza etapizat:
- Etapa 1. Obițnuirea participanților la trafic cu noua sistematizare a circulației prin realizarea unor lucrări temporare, de mică anvergură și cu costuri reduse, prin amplasarea unor parapete de tip New Jersey de plastic. Acești parapeți vor fi montați astfel încât participanții la trafic să fie deja obisnuiți cu noua sistematizare a circulației la momentul implementării lucrărilor de execuție finale. Această soluție de implementare la nivel etapizat s-a decis de comun acord cu Inspectoratul General al Poliției Române. Lucrările aferente etapei 1 se vor finaliza la sfârșitul acestei luni;
- Etapa 2. Realizarea lucrărilor de execuție în vederea implementării soluției finale de amenajare. Soluția definitivă urmează să fie implementată în cursul anului 2017
Până în prezent, pentru amenajarea intersecției în soluție provizorie au fost dezafectate unele insule de sub pasaj, a fost turnat stratul de legătură și urmează să fie turnat stratul de uzură.
Avantajele dupa implementare a Proiectului.
- Creșterea capacității de circulație pe Centura București, în general și în mod specific în zona de implementare a proiectului. Această creștere prezintă efecte pozitive inclusiv la nivel de fluidizare a circulatiei și timpi de așteptare;
- Creșterea gradului de siguranță a circulației ;
- Se îmbunătățeste accesul spre și dinspre zona proiectului;
- Introduce efecte pozitive la nivel de mediu prin scăderea volumului de noxe eliminat de vehiculele iî așteptare la intrarea în intersecție.
Este o percepție “nerealistă” că vehiculele ce execută acum virajul la stânga vor parcurge distanțe suplimentare față de situația existentă și că astfel vor consuma mai mult carburant.
În soluția actuală, pe parcursul orelor de varf aferente unei zile sunt momente în care capacitatea de circulație este depășită și efectele acesteia prin creearea de cozi de mașini în asteptare la intrarea în intersecție, timpii de acces în vederea execuției virajului la stânga sunt mari, iar emisiile de noxe la ralanti sunt mult mai mari decât la o viteză de mers normală de cca 50-60 km /h.
În același timp, dacă se iau în considerare și timpii de așteptare pentru ceilalți participanți la trafic, timpi de asteptare ce sunt generați de blocajele în trafic ce apar în prezent, consumurile de carburanți în staționare, pentru cca 80% din trafic, sunt semnificativ mai mari decât ipoteticul consum de carburant suplimentar în trafic (maxim 20% din total).
Pentru relația de stânga aferentă sensului Tunari – București avem o distanță suplimentară de parcurs de aproximativ 700 de m. Această distanță poate fi parcursă intr-un timp de aproximativ 2 minute, mult sub timpii de așteptare care sunt pe parcursul orelor de vârf de ordinul zecilor de minute.
Pentru relația de stânga aferentă sensului Bucurețti – Mogoșoaia avem o distanță suplimentară de parcurs de aproximativ 2500 de m. Această distanță poate fi parcursă într-un timp de aproximativ 5.5 minute, mult sub timpii de așteptare care sunt pe parcursul orelor de vârf, de ordinul zecilor de minute”.