Cu ocazia Galei Ziua Cargo, desfăşurate vineri, 30 octombrie 2015, la Willbrook Platinum Business & Convention Center (București) au fost decernate, în premieră, trofeele „Echipamentul Anului în Romania“ pentru categoriile TRANSPALETĂ ELECTRICĂ, STIVUITOR și REACH TRUCK.
Câştigătoarele anului 2015 au fost BT LEVIO LPE 200, TOYOTA TRAIGO 48 şi BT REFLEX RRE160, distribuite de Toyota Material Handling Romania.
Competiţia Echipamentul Anului în România are ca partener Asociaţia Română de Logistică (ARILOG), iar din juriu fac parte reprezentanţi ai unor companii ce beneficiază de un know-how indiscutabil: Antalis, CEVA Logistics, Coca Cola, Dacia Grup Renault România, Delamode, FM Logistic, Gebrüder Weiss, GTI Logistic, H. Essers, KLG, Kuehne + Nagel, Lagermax AED, ND Logistics România, OTZ, Schenker Romtrans şi XPO Logistics.
Membrii juriului au realizat teste în depozitele proprii şi au punctat, pe baza unei grile, fiecare echipament. În evaluare au fost avute în vedere două criterii principale:
1. Productivitatea/Plus valoarea pe care echipamentul o aduce companiei
2. Total Cost of Ownership (TCO)
Elemente de măsurare a plus valorii…
Pentru primul criteriu, au existat o serie de subcriterii, care au stat la baza stabilirii punctajului pe care echipamentele le-au primit pentru plusul de valoare pe care îl aduce companiei:
– Eficienţă energetică
– Viteză şi caracteristici privind acceleraţia
– Caracteristici de frânare
– Siguranţă
– Intrarea şi ieşirea în/din echipament
– Ergonomie
– Elemente hidraulice şi de absorbţie a şocurilor
– Uşurinţă în conducere
– Vizibilitate
– Versatilitate
– Calitatea execuţiei echipamentului (materiale, finisaje)
– Sustenabilitate
– Un criteriu subiectiv – opţiunea stivuitoristului privind echipamentul care i-a plăcut cel mai mult.
… şi TCO
În acelaşi timp, pentru calculul TCO, reprezentanţii juriului au solicitat furnizorilor de echipamente înscrişi în concurs o ofertă de închiriere pe termen lung, care a inclus full service.
Ziua Cargo propune concursul Echipamentul Anului în România ca un creator de tendinţe pe piaţa de profil şi un important furnizor de know-how şi bune practici pentru piaţă.