Transformări importante au loc în această perioadă în fabrica Ford Craiova, unde este pregătită lansarea producţiei noului model EcoSport, planificată pentru această toamnă.
Producătorul auto a efectuat deja modificări importante în timpul perioadei de remont din iarna, în două secţii principale ale fabricii: “Montaj General” şi “Caroserii”.
Reprezentanţii Ford România au precizat că operațiunile fac parte din investiţia suplimentară de 200 de milioane de euro, anunţată încă din luna martie a anului trecut, pentru a fabrica noul SUV compact EcoSport la Craiova.
“Secţia Caroserii, unde în prezent funcţionează 320 de roboţi pentru a sprijini producţia B-MAX, trece acum prin schimbări semnificative, deoarece 190 de noi roboţi multifuncţionali sunt în curs de instalare, iar acest lucru va avea contribuţii cantitative şi calitative majore asupra produsului final. Aproape jumătate din investiţia anunţată pentru lansarea producţiei modelului EcoSport este folosită în secţia Caroserii, care este una dintre cele mai avansate secţii din punct de vedere tehnologic din sistemul de producţie Ford pe plan global”, precizează reprezentanţii Ford, într-un comunicat de presă.
Schimbări au fost efectuate şi în secţia “Montaj General”, unde în prezent se produce un model B-MAX, la fiecare 100 de secunde, după cum susţin reprezentanţii Ford. Linia de “Finiţie” (Trim) din această secţie a fost extinsă, pentru a face loc noilor staţii de lucru necesare pentru fabricarea modelului EcoSport, iar conveyorul cu lanţ de la nivelul median a fost extins cu 20-30 metri şi a fost instalat un nou elevator modern, simplu şi fiabil.
“Suntem la zi cu tot ceea ce ţine de procesul de transformare a fabricii de la Craiova, care este din ce în ce mai mai aproape să primească noul model EcoSport pe liniile sale de producţie. Echipele noastre sunt pe deplin dedicate să asigure o lansare excelentă a produsului cu atât mai mult cu cât vrem să arătăm că fabrica de la Craiova este <căminul> potrivit pentru noul EcoSport datorită oamenilor şi operaţiunilor excelente de care Ford dispune aici”, a declarat John Oldham, preşedintele Ford România.
De la preluarea fabricii, în 2008, Ford a investit în uzina din Craiova până acum peste 1 miliard de euro în producţia de vehicule şi motoare.
În prezent, în fabrică lucrează 2.630 de angajaţi. Aceştia susţin producţia monovolumulului de clasă mică Ford B-MAX cât şi a motorului EcoBoost de 1,0 litri – singurul motor din lume care a câştigat premiul “Motorul Internaţional al Anului” pentru 3 ani consecutiv la toate categoriile de decernare şi 5 ani consecutiv la categoria “Cel mai mic motor sub 1 litru”.