TRATON GROUP mărește investițiile în mobilitatea electrică: va aloca 1,6 miliarde de euro, până în anul 2025, în cercetare și dezvoltare, pentru trecerea la acționarea electrică. În același timp, producătorul de vehicule comerciale a decis reducerea investițiilor în unitățile convenționale, pentru ca acestea să reprezinte mai puțin de o cincime din dezvoltarea produselor sale în 2025.
Aceasta înseamnă o dublare, până atunci, a cotei de dezvoltare a produselor dedicate mobilității electrice.
„TRATON pune accentul pe camioanele electrice. Această tranziție nu se va întâmpla peste noapte. Va fi gradual, durabil și în conformitate cu extinderea rețelei necesară. Dacă nu există o infrastructură de încărcare, aceasta nu va funcționa”, a declarat Matthias Gründler, CEO TRATON SE.
Brandurile TRATON GROUP și-au stabilit deja obiective concrete pentru 2025 și 2030: vehiculele electrice vor reprezenta aproximativ 10% din vânzările de unități europene ale Scania, în 2025, jumătate din noile autobuze MAN urmând a fi, de asemenea, echipate cu un sistem de acționare electrică, până la aceeași dată. Până în 2030, fiecare al doilea vehicul vândut de Scania va fi alimentat electric și cel puțin 60% din camioanele de livrare MAN și 40% din camioanele sale de lungă durată vor fi cu emisii zero.
Când vine vorba despre acționări alternative, accentul principal al TRATON se pune pe vehiculele electrice cu baterii. Cu toate acestea, tehnologia hidrogenului poate intra în propriile sale nișe. De cele mai multe ori, camioanele electrice pure își vor depăși echivalenții cu hidrogen, ca soluție mai eficientă din punct de vedere al costurilor și mai ecologică pentru camioane, în special al celor de cursă lungă. „Acest lucru se datorează faptului că, în comparație cu camioanele electrice alimentate numai de baterii, cele cu hidrogen au un dezavantaj major: doar un sfert din producția de energie este utilizată în cele din urmă pentru alimentarea vehiculului, celelalte trei sferturi fiind pierdute pe parcurs de la sursa de energie la drum”, a explicat CEO-ul TRATON, Matthias Gründler, precizând că, în cazul camioanelor electrice, este exact contrar.
El este de părere că profitabilitatea unui camion electric și amortizarea bateriilor sale se reduc, în condiții de utilizare constantă și grea, în special încazul transporturilor grele de lungă durată. Camioanele cu hidrogen sunt, de asemenea, estimate să intre pe piață în următorii zece ani. Să luăm, de exemplu, autocarele pe distanțe lungi, ale căror scurte opriri pe traseu nu sunt suficiente pentru a le încărca suficient. Camioanele cu hidrogen pot juca un rol în regiunile în care hidrogenul verde este deosebit de ieftin, cum ar fi în apropierea parcurilor eoliene din Marea Nordului sau în porturi.