Un cititor fidel Ziua Cargo atrage atenția asupra trecerilor la nivel cu calea ferată din București, catalogate drept “un coșmar parcă fără sfârșit”.
Redăm integral mesajul transmis redacției:
“Vedeți Strada Iza, Strada Teodor Neagoe, Strada Inovatorilor, Strada Modestiei, Strada Copșa Mică, Strada Chitila Triaj, Strada Baicului, Șoseaua Gării Cățelu, Șoseaua Dudești-Pantelimon, Șoseaua Pipera etc. Când vom avea o capitală fără nicio trecere la nivel cu calea ferată, o capitală în care orice trecere de pe o parte pe cealaltă a căii ferate să fie necoplanară cu calea ferată?
Sunt încă străzi ce se intersectează cu calea ferată de care nu amintesc nimic Primăria Capitalei și Ministerul Transporturilor. Când va fi și trecerea la nivel cu calea ferată de pe Strada Chitila Triaj, substituită cu pasaj rutier și pietonal?
Aceeași întrebare și pentru cea de pe Strada Baicului. Și în ce privește Strada Fiordului și Drumul Gării, subliniez că sunt întrerupte de calea ferată, neavând continuitate din punct de vedere rutier. Când vor avea și astea câte un pasaj rutier și pietonal, să poată fi parcurse cu mașina și rutier cap coadă necoplanar cu calea ferată?
Și în privința micilor rețele de adrese din prelungirea Străzii Teodor Neagoe, din cea a Străzii Inovatorilor, din cea a Străzii Modestiei și din cea a Străzii Copșa Mică, subliniez că în cazul solicitării unei urgențe, vehiculele ISU sunt dependente de traficul feroviar. Când vor gândi autoritățile un plan în vederea raderii rețelelor de adrese menționate și a trecerilor la nivel cu calea ferată aferente?
Și în ce privește Șoseaua Pipera, subliniez că trecerea la nivel cu calea ferată și pasajul rutier coexistă. Nu-i normal. E suficientă legătura directă a Capitalei cu Voluntari pe DN2, variantă preferabilă pentru conducătorii auto, având în vedere că nu există trecere la nivel cu calea ferată. Cu cât avem mai multe legături directe între Capitală și Voluntari, cu atât încurajăm mersul cu mașina personală. Așadar când vor fi rase cele 3 treceri la nivel cu calea ferată ale magistralei 800?
Și în ce privește Șoseaua Industriilor, subliniez că pe sensul Isovolta Republica al liniei 103, stațiile de autobuz sunt lipsite de trotuare și expulzează fluxul de călători direct în calea ferată. Ce caută cale ferată să taie pe din două Șoseaua Industriilor pe lungime? Nu e suficient că există gara București Sud? Să radă calea ferată cu pricina și să prelungească linia de tramvai de la terminalul Republica pe Șoseaua Industriilor. Trecerea la nivel cu linia de tramvai economisește timp comparativ cu trecerea la nivel cu calea ferată. Să nu mai zic că sunt crimă liniile 143 și 246. Traversând căi ferate, rezultă autobuze supraaglomerate”.
Precizăm că Primăria Capitalei nu are nicio atribuție în privința trecerilor la nivel cu calea ferată, acestea aflându-se în administrarea CFR SA.
În București sunt 44 de treceri la nivel cu calea ferată, dintre care numai 7 au fost reabilitate până în anul 2017. Pentru alte 8 treceri din Capitală, CFR are în derulare un proiect pe fonduri europene – destinat modernizării, în total, a 22 de treceri, în cadrul proiectului “Modernizarea liniei de cale ferată Bucureşti Nord-Jilava-Giurgiu Nord-Giurgiu Frontieră, inclus în POIM 2014-2020, cu finanţare externă nerambursabilă.
Proiectul se află în faza întocmirii Studiului de Fezabilitate. Dacă lucrările nu vor fi finalizate anul următor, fondurile europene pot fi “fazate”, adică transferate în următorul exercițiu financiar european.
Modernizare treceri la nivel cu calea ferată…Substituire cu pasaje rutiere nu știu???????????