Traficul feroviar de marfă între Chitila şi Chiajna, închis din anul 2018, va fi reluat după finalizarea lucrărilor de reparaţii pe firul I, începute de Sucursala Regională CF Bucureşti și menite să descongestioneze circulația trenurilor de marfă pe Centura Bucureşti.
În prezent, se înlocuiesc traversele de lemn cu traverse de beton cu supralărgire (refacţie). În a doua etapă, vor fi executate lucrări de buraj mecanizat şi profilat piatră spartă.
„Lucrările de refacţie traverse sunt executate cu noul tren de PTH -500, specializat în lucrări de reparaţie capitală a suprastructurii căii ferate, cu o productivitate medie de refacţionare totală a suprastructurii căii de 200 ml/oră (de aproximativ 4 ori mai mare faţă de tehnologia clasică, realizată cu trenul de lucru Platov)”, precizează CFR Infrastructură.
Etapele de lucrări pe firul I, între Chiajna şi Chitila, cuprind: refacţie traverse, prin înlocuirea traverselor de lemn cu traverse de beton, buraj mecanizat şi profilat şi stabilizat prisma de piatră spartă.
Lucrări similare au fost executate şi pe raza Sucursalei Regionale CF Constanţa, în staţia CF Palas, între Grupa B şi Grupa Tranzit, linie destinată exclusiv transportului feroviar de marfă spre şi dinspre Port. În perioada următoare, în staţia CF Palas, între Grupa B şi Grupa Tranzit, sunt programate lucrările de buraj mecanizat şi profilat piatră spartă.