TUI TravelCenter, despre vacanțele românilor

Familiile din nordul Bucureștiului cumpără vacanțe de două ori mai scumpe decât cele din restul țării, relevă un studiu realizat de TUI TravelCenter.

Iată precizările, în comunicatul remis redacției:

O familie din nordul Bucureștiului alocă, în medie, aproximativ 3.000 de euro pentru o vacanță, cu 45% mai mult decât o familie din sudul Capitalei și de două ori mai mult decât cheltuiala medie a unei familii la nivel național, potrivit unui studiu realizat de TUI TravelCenter, cea mai mare agenție de turism din România, cu 80 puncte de vânzare în toată țara. Cea mai scumpă vacanță de anul trecut, un revelion în Maldive, a fost cumpărată de un cuplu de români de la agenția din Băneasa Shopping City și a costat 84.000 de euro.

În medie, o familie de români alocă pentru o vacanță suma de 1.500 euro. Astfel, turiștii din Moldova cheltuiesc, în medie, 1.100 euro pe familie pentru o vacanță, cei din sudul țării 1.400 euro, iar cei din Transilvania 1.500 euro.

Potrivit unui studiu realizat de analiștii TUI TravelCenter pe baza datelor centralizate de la cele 80 de agenții din țară, cel mai mare buget pentru o vacanță a unei familii cu un copil este alocat de turiștii din nordul Bucureștiului. Aceștia dispun, în medie, de aproximativ 3.000 de euro pentru o singură vacanță.

În medie, o familie de bucureșteni alocă pentru o vacanță suma de 1.500 euro.
După bugetul alocat pentru o vacanță, turiștii din Capitală sunt urmați de cei din Constanța, Sibiu și Iași. În funcție de suma medie disponibilă pentru o vacanță în familie, topul județelor arată astfel:

Bucuresti & Ilfov: 1.700 euro/vacanță/familie
Cluj: 1.600 euro
Constanța: 1.500 euro
Timișoara: 1.450 euro
Sibiu: 1.350 euro
Iași: 1.300 euro

Cea mai scumpă vacanță vândută anul trecut de TUI Travel Center, un revelion în Maldive, a fost cumpărată de un cuplu de români de la agenția din Băneasa Shopping City și a costat 84.000 de euro.

În pachetul de servicii turistice au fost incluse: 10 nopţi cazare în vila privată (6*) Soneva Fushi, de pe Atolul Baa. Vila Soneva Fushi (6*), ascunsă în vegetație luxuriantă și situată pe malul oceanului, are piscină proprie și personal dedicat fiecărui turist în parte.

De asemenea, în pachet au fost incluse și transportul cu avionul până în Maldive, transferurile locale și asistența turistică non-stop. Turiștii români și-au dorit, printre altele, ședințe spa, cine romantice pe malul mării și safari cu delfinii.

Destinațiile preferate în funcție de regiune

Analiza prețului mediu al pachetelor turistice cumpărate de o familie în diverse zone din București, unde TUI TravelCenter are un număr de 12 agenții, demonstrează obiceiuri diferite de consum. Astfel, o familie care alege să achiziționeze pachete turistice de la agenția din Băneasa Shopping City plătește, în medie, pe o vacanță aproximativ 3.000 de euro. Pachetul mediu cumpărat de la București Sun Plaza Mall costă 2.000 de euro, de la București Mega Mall și ParkLake Mall – 1.800 euro, de la București Vitan Mall – 1.700 euro și de la București Afi Cotroceni -1.600 euro.

La agenția Băneasa Shopping City, în topul vânzărilor pachetele se regăsesc destinații exotice precum Maldive, Thailanda, Mexic sau Republica Dominicană, unde se dorește cazarea la hoteluri de cinci sau șase stele. Destinațiile preferate de cei ce cumpără vacanțe de la celelate agenții din Capitală sunt cele din ofertele charter în Turcia, Spania și Grecia, la hoteluri de trei-patru stele.

O segmentare a cererii se observă și în ceea ce privește destinațiile preferate ale românilor din diferite regiuni ale țării. Astfel, turiștii din vest preferă într-o măsură mai mare decât cei din restul țării destinații estivale precum Muntenegru, Italia si Croația. Aceasta deoarece sunt mai aproape de orașele de reședință, accentul punându-se pe vacanțele individuale (transport cu autoturismul propriu).

Tendințe de consum

Totuși, per ansamblu, destinațiile preferate ale ardelenilor sunt cele clasice, respectiv Turcia – Antalya, Grecia – Creta și Dubai, la care se adaugă destinațiile exotice precum Mexicul.

Clujul, Bucureștiul, Timișoara și Constanța se remarcă prin numărul mare de clienți care cumpără de la TUI TravelCenter mai mult de o vacanță pe an.

La București se cer din ce în ce mai mult vacanțe exotice în destinații din ce în ce mai îndepărtate: Bora-Bora, Patagonia, Noua Zeelandă, cu experiențe din ce în ce mai provocatoare sau neobișnuite.

Iașiul preferă destinațiile clasice precum charterele în Turcia, Grecia și Spania și vacanțele all inclusive în Bulgaria. Constănțenii aleg destinații charter precum Spania – Tenerife și vacanțele exotice în Punta Cana și Thailanda.

Charterele verii 2018

În acest an, Nova Travel, tour-operatorul Grupului Eurolines, va organiza săptămânal până la 22 curse charter marca TUI către 13 din cele mai apreciate destinaţii estivale, respectiv către Grecia (insulele Creta, Rodos, Corfu, Santorini şi Zakynthos), Turcia (Antalya), Spania (insulele Tenerife și Mallorca) și Cipru.
Sunt programate zboruri săptămânale din Bucureşti, Iaşi, Cluj-Napoca şi Timişoara.

Nova Travel a introdus în oferta sa din acest an o nouă cursă charter către Cipru. Nova Travel va majora numărul total de locuri disponibile cu 30% față de 2017 și va inaugura noul parteneriat cu SUNEXPRESS (charter Lufthansa – Turkish Airlines) pe ruta București-Antalya.

TUI TravelCenter a finalizat anul 2017 cu o creştere de 30% a cifrei de vânzări, ajungând la nivelul de 100 milioane de euro, volum care o propulsează și în acest an ca cea mai mare agenție de turism din România. Pentru acest an, TUI TravelCenter și-a bugetat o creștere de 12% a vânzărilor.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.