UBER precizează, în urma solicitării COTAR ca această platformă să intre în legalitate, că dorește reglementare, însă reguli care să țină cont de faptul că “Uber nu este un serviciu de taxi – este o aplicație de mobil care permite oamenilor să își împartă mașina contra cost într-un mod transparent, sigur și 100% fiscalizat”.
“Demersul COTAR, bazat în buna parte pe dezinformare, echivalează cu încercarea de a dez-inventa Internetul, în avantajul câtorva și în dezavantajul a zeci de mii de oameni. Nu poți opri inovația tehnologică doar pentru că, odată cu ea, ești nevoit sa evoluezi și tu. Dacă pentru COTAR sunt prioritare interesele transportatorilor și ale firmelor de taxi, pentru UBER România prioritare sunt satisfacția și siguranța oamenilor care se deplasează prin orașe”.
Uber mai spune ca 250.000 de persoane i-au folosit serviciile în ultimii doi ani și că șoferii parteneri și compania contribuie cu milioane de lei la buget.
Uber a anunţat marți că va opri serviciul utilizat de 2.000 de şoferi privaţi din Danemarca începând din 18 aprilie, din cauza reglementărilor care ar impune licenţierea maşinilor care sunt folosite ca taxiuri, precum şi instalarea de senzori pentru scaune şi aparate de taxat, în loc ca un smartphone să calculeze costul curselor, aşa cum procedează Uber.
Decizia Uber de a se retrage din Danemarca a fost luată în urma unei propuneri a guvernului acestei ţări de a înăspri reglementările în domeniul taximetriei şi a unei decizii a justiţiei, de la sfârşitul anului trecut, potrivit căreia compania oferă un serviciu ilegl de taximetrie.
Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR) a solicită Guvernului, sub amenințarea unui protest în 16 aprilie, adoptarea unei Ordonanțe de Urgență prin care să fie eliminată pirateria și toate activitățile neautorizate din transporturi, inclusiv UBER și a altor platforme similare de pe piață.
Liderul COTAR, Vasile Ștefănescu, a precizat că “noi, transportatorii, nu am cerut niciodată eliminarea UBER și a altor platforme similare de pe piață, ci intrarea în legalitate a acestor sisteme, ca și a tuturor celorlalate forme de transport care acum reprezintă concurență neloială. Nu dorim eliminarea concurenței, ci o concurență loială, în care toți actorii pieței să fie egali în fața legilor statului român”.
El a amintit că activitatea UBER este nereglementată în România, “deci se află în afara legii”.
“Nu suntem la începutul anilor ’90, să ne supunem necondiționat tuturor ilegalităților venite din… Nu dorim un alt caz Bechtel în România, care să ne bage în faliment, la nivel de țară. Pirații din Transporturi strică imaginea companiilor de taxi din România și chiar imaginea României în lume. Dorim să asigurăm un transport civilizat, un tarif unic, reactualizat în funcție de costuri, fără piraterie, fără posibilitatea de negocierea prețului „la negru”. Dorim, de asemenea, să garantăm siguranța și confortul clienților care au nevoie de transport în regim de taxi și transport prin curse regulate, iar pentru aceasta toți trebuie să respecte legile în vigoare. În caz contrar, nu sunt altceva decât „pirați””, a mai precizat Vasile Ștefănescu.
Sunt client Uber si sunt multumit.
Am utilizat si utilizez din ce in ce mai putin serviciu Taxi, autorizat de autoritatile locale. Sunt satul sa comand sau sa ridic mana spre un Taxi si apoi inainte sa urc, sa negociez costul deplasarii cu tot felul de indivizi. Conditiile si starea tehnica sunt sub orice critica. Nu vreau sa platesc pentru o calatorie si sa imi murdaresc hainele sau sa imi intre vre-un arc in dos.